کد خبر: ۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۲۰ دی ۱۳۹۶
یاسر هاشمی:
دبیر اجرایی نخستین کنگره بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی با قدردانی از شرکت کنندگان در این گردهمایی بزرگ علمی به ارایه جزییات آن پرداخت.

یاسر هاشمی دربار رونده اجرایی نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: از اوایل مهرماه که پیشنهاد برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله هاشمی مطرح شد با انتشار نخستین فراخوان، سیصد و نود و یک مقاله علمی در سه حوزه فرهنگ و دین باوری، اقتصاد و توسعه و مدیریت و سیاست ورزی مرتبط با منش، روش و بیننش آیت الله هاشمی به دبیرخانه کنگره ارسال شد و در نهایت با داوری اعضای علمی کنگره، تعداد ۴۷ مقاله از چهره‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و حوزوی به مرحله حضور در کنگره راه یافتند.

دبیر اجرایی کنگره بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه برای بهره‌مندی نخبگان، دانشگاهیان و رسانه‌ها از محتوای علمی کنگره، سه هزار کارت دعوت ارسال شد، گفت: در کمال ناباوری در تاریخ ۱۹ دی ماه شاهد حضور بیش از شش هزار نفر از علاقه‌مندان به آیت‌الله هاشمی بودیم و ضرورت دارد در همین مجال از همه عزیزانی که متحمل سختی و ملامت شدند پوزش طلبیم و از آنها بخواهیم به بزرگی شخصیت آیت الله هاشمی این کمبودها را بر ما ببخشند.

وی با بیان جزییاتی از کنگره بزرداشت آیت الله هاشمی گفت: این کنگره در دو بخش افتتاحیه با سخنرانی محمد هاشمی، علی اکبر صالحی، سیدمهدی طبابایی، اسحاق جهانگیری و سیدحسن خمینی آغاز به کار کرد. در بخش دوم که برگزاری پنل های علمی بود سه نشست تخصصی سیاست ورزی و مدیریت، فرهنگ و دین باوری و اقتصاد و توسعه به دبیری آقایان علی جنتی، سیدطه هاشمی و حمید میرزاده با محوریت ابعاد شخصیتی و مدیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

به گفته یاسر هاشمی "کارشناسان و نخبگانی که مقالات خود را در این سه محور ارایه کرده بودند به همراه بیش از هفتصد علاقه مند به این مباحث علمی در این سه پنل شرکت کردند.”

هاشمی در ادامه اظهار داشت: کتاب و لوح فشرده "روایت آیت الله” که مجموعه مقالات کنگره بود، "سیاستمدار مفسر” درباره آشنایی با چهره قرآنی آیت الله هاشمی، "فراتر از شکوفایی” با موضوع بررسی روان شناختی شخصیت هاشمی رفسنجانی، "تا ابد استوار” با محور مجاهدت های آقای هاشمی و "کتابنامه آیت الله هاشمی” که نگاهی داشت به آثار شخصی و تالیفات مرتبط به آقای هاشمی رفسنجانی از جمله محصولات علمی و فرهنگی این کنگره هستند.

وی افزود: رونمایی از وب سایت مرکز اسناد و مدارک آیت الله هاشمی رفسنجانی، جایزه بین المللی هاشمی رفسنجانی و نشریه علمی- تحلیلی "ققنوس” از دیگر فعالیت های نخستین کنگره بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی بود.

هاشمی در ادامه تاکید کرد: یکی از مهم ترین نقاط درخشان کارنامه آیت الله هاسمی رفسنجانی اداره دانشگاه آزاد اسلامی بدون دریافت یک ریال از بیت المال بود. کنگره بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز بدون یک ریال بودجه دولتی یا عمومی برگزار شد و با وجود پیشنهادهای مختلف برای تامین هزینه‌ها، بیت هاشمی و علاقه مندان ایشان بر این باورند در این شرایط دشوار زندگی و معیشت مردم نباید به بیت المال چنگ اندازی کرد حتی برای مرد بزرگی چون هاشمی رفسنجانی.

دبیر اجرایی کنگره بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی از عموم مردم دعوت کرد تا در مراسم عمومی نخستین سالگرد فقدان آیت الله هاشمی، روز پنجشنبه ۲۱ دی ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح در مدرسه عالی شهید مطهری به آدرس میدان بهارستان حضور رسانند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: