کد خبر: ۷۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
رئیس جهانی ورزش همگانی:
رئیس فدراسیون جهانی ورزش های همگانی گفت: ایران در شمار پنج کشور نخست قاره کهن در توسعه ورزش همگانی است.

«جو چانگ» روز شنبه در حاشیه دومین همایش بین المللی ورزش همگانی درباره فعالیت های ورزش همگانی در کشورمان، گفت: ایران در توسعه ورزش همگانی در شمار برترین های آسیا است و با توجه به داشتن فدراسیون مستقل، گام های موثری در مسیر توسعه برداشته است.
وی گفت: ایران به لحاظ شرایط فرهنگی سعی دارد مردم را به سمت فعالیت های ورزشی ترغیب کند. اکنون فاصله توسعه ورزش همگانی در ایران با استانداردهای جهانی کاهش یافته است و این به خاطر حمایت های دولت، از ورزش همگانی است.
رئیس فدراسیون جهانی ورزش همگانی گفت: وقتی مسئولان ارشد ایران بر توسعه ورزش همگانی تاکید فراوانی داشته اند، غافلگیر شدم.
چانگ در مورد سطح کیفی همایش، توضیح داد: این همایش که برای دومین بار در ایران برگزار می شود، نسبت به دوره گذشته از کیفیت خوبی برخوردار است.
وی با اشاره به فعالیتش به عنوان مسئول ورزش همگانی کره جنوبی، اظهار داشت: اکنون بین ایران و کره جنوبی رقابت چشمگیری در عرصه ورزش همگانی وجود دارد.
چانگ افزود: ایران برای توسعه بیشتر ورزش همگانی می تواند آن را در میان دانش آموزان و دانشگاهیان به صورت جدی دنبال کند تا در آینده نزدیک، شاهد موفقیت بیشتر باشد.
رئیس فدراسیون جهانی ورزش همگانی عنوان کرد: در ایران ورزش بین نوجوانان و جوانان با قدرت دنبال می شود و این امر سبب شده که دیگر قشرها برای مشارکت فعالیت های بدنی، ترغیب شوند.
نایب رئیس ورزش همگانی آسیا نیز ‌کشورهای اروپایی را سرآمد توسعه ورزش همگانی عنوان کرد و گفت:‌در کشورهای آسیایی هم چند کشور از جمله چین ،‌هنگ کنگ ، ژاپن در توسعه ورزش همگانی پیشرو هستند و ایران نیز در این زمینه درحال توسعه و پیشرفت است .
ساجد سینگ به خبرنگاران ایرنا و ایسنا،افزود:‌ ایران در بخش توسعه ورزش همگانی طبق گزارشات فدراسیون همگانی این کشور ، روند رو به رشدی دارد .
وی ادامه داد:‌ کنفدراسیون ورزش های همگانی آسیا به کشورهای عضو، همیشه موضوع آموزش ورزش همگانی را یادآوری می کند و با توجه به اینکه بیشتر دولتمردان از ورزش قهرمانی به دلیل مدال آوری حمایت می کنند به طور طبیعی رسالت فدراسیون ورزش های همگانی را برای مشارکت مردم در این رشته سنگین تر می کند.
وی درخصوص راه های تشویق مشارکت بیشتر مردم در ورزش های همگانی،گفت‌:‌ از جمله این موارد این است که وزیران بهداشت کشورها نیز در بحث توسعه ورزش های همگانی همکاری لازم را داشته باشند تا هزینه های درمان کاهش یابد و از سوی دیگر بخش ورزشی زنان باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرد تا زنان برای حضور و مشارکت در فعالیت های ورزشی ترغیب شود.
سینگ ادامه داد:‌همچنین در توسعه ورزش همگانی باید وزیران کشور و استانداران نیز نقش حمایتی خود را فعال تر کنند و مهم از آن رسانه های جمعی نیز در توسعه این رشته بسیار مهم هستند.
نایب رئیس فدراسیون ورزش های همگانی آسیا درخصوص پیشنهاد رئیس فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای و پهلوانی مبنی بر تاسیس دبیرخانه توسعه ورزش همگانی آسیا در ایران گفت:‌ با این اقدام موافق هستیم زیرا ایران ظرفیت چنین کاری را دارد.
سینگ درخصوص افزایش دوبرابری توسعه ورزش همگانی درایران که وزیر ورزش نیز برآن صحه گذاشت،‌گفت: به ‌شخصه متوجه این توسعه ورزشی در ایران شدم همچنین مشارکت ورزشی زنان در پارک ها را دیدم که این نقطه قوت ایران است.
دومین همایش بین المللی ورزش همگانی امروز (شنبه) با حضور «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان و مقمات ورزشی خارجی در سالن غدیر دانشگاه علوم انتظامی تهران آغاز به کار کرد و فردا به کار خود پایان می دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: