کد خبر: ۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
کوتاه از صداوسیما؛
رادیو نمایش، نمایشی در مورد زندگی پروین اعتصامی شاعر نامدار معاصر به نام «سه پرده از یک زندگی» را تولید کرده است.
به گزارش روز سه شنبه از اداره کل هنرهای نمایشی رادیو ، زندگی پروین اعتصامی را در نمایشی با عنوان «سه پرده از یک زندگی» در رادیو نمایش تولید کرد.
مهدی نمینی مقدم کارگردان این نمایش رادیویی گفت: وقتی با متن پروین به قلم علی دنیوی ساروی روبرو شدم با خود فکر کردم چون در گذشته اثری از زندگی این بانوی بزرگوار در رادیو نمایش کارگردانی شده بود و سیما خوش چشم که در آن زمان بازیگر جوانی بود و در نقش کودکی پروین بازی کرده بود، حال که صدایش به پختگی رسیده است می تواند کودکی، نوجوانی و بزرگسالی پروین اعتصامی را بگوید که خوشبختانه در اجرا نیز موفق از آب در آمد.
این کارگردان ادامه داد: ایوب آقاخانی در نقش دهخدا و احمد گنجی در نقش اعتصام الملک پدر پروین به ایفای نقش پرداخته اند که به نظرم بسیار اجرای دقیقی در ایفای نقششان داشته اند و البته بازی دیگر همکاران حرفه ای ام در این اثر به کامل شدن آن کمک بسیاری کرد.
امیر فرحان نیا، ایوب آقاخانی، احمد گنجی، سیما خوش چشم، سعیده فرضی، احمد ایرانی خواه و راضیه مومی وند در نمایش رادیویی سه پرده از یک زندگی به ایفای نقش پرداخته اند.
***آغاز پیش تولید سریال در قصه ها زندگی می کنند
به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی مرکز گسترش فیلمنامه نویسی، محمد هادی پروین تهیه کننده فاز یک مجموعه «در قصه ها زندگی می کنند» با اشاره به پایان نگارش 20 اپیزود این مجموعه گفت: از 45 روز قبل، پیش تولید مجموعه را آغاز کردیم و با توجه به آماده بودن متن کار برنامه ریزی تولید مجموعه با سرعت انجام می شود و پیش بینی می کنم تا نیمه اسفند کلید بزنیم. 
وی درباره لوکیشن های این مجموعه در فاز نخست افزود: لوکیشن های این مجموعه همگی در تهران و حومه از جمله خیابان وحدت اسلامی، دارآباد، شهریار و... واقع شده اند . با تعدادی از بازیگران هم گفت وگو کردیم که در روزهای آتی اعلام می کنیم.
تصویربرداری قسمت نخست در قصه ها زندگی می کنند' را ناصر محمود کلایه ، صدابرداری آن را مسعود شاهوردی برعهده دارند و نرجس ابراهیمی دستیار کارگردان و برنامه ریز است.
مجموعه در قصه ها زندگی می کنند قصه هایی آشنا از متن جامعه است که با نگاه معارفی دنبال می شود. همه قصه ها در فضایی سورئال و خواب گونه آغاز می شود و در دل داستان ارتباط این عناصر در واقعیت مشخص می شود.
فاز نخست مجموعه در قصه ها زندگی می کنند به قلم گروهی از نویسندگان به سرپرستی علی حدادی با کارگردانی داود بیدل به تهیه کنندگی محمد هادی پروین در مرکز گسترش فیلم نامه نویسی صداوسیما برای پخش از شبکه آی فیلم در نظر گرفته شده است.

*** کیارستمی در شبکه مستند
شبکه مستند سیما در بیست و چهارمین قسمت از مجموعه گنجینه مستندهای «دندان درد» ساخته عباس کیارستمی و «حاج مصور ملکی» ساخته خسرو سینایی را روی آنتن می فرستد.
با برگزاری مراسم بزرگ «میم مثل مستند» و تقدیر از گنجینه های سینمای مستند ایران، در همکاری با مرکز آرشیو سازمان صداوسیما، مستندهای برگزیده دهه های 40، 50 و 60 از مستندسازان برتر ایران برای پخش در برنامه گنجینه انتخاب شده اند و مراحل مرمت این آثار در حال انجام است.
برخی از این مستندها تا به حال از تلویزیون پخش نشده اند و در برنامه گنجینه با اجرای پریوش نظریه برای نخستین بار روی آنتن می روند.
این برنامه این هفته حاج مصور ملکی ساخته خسرو سینایی را روی آنتن می فرستد. این مستند درباره محمدحسین مصورالملکی معروف به حاج مصورالملکی طراح، نقاش، نگارگر، تذهیب کار، قلمدان ساز و شاعر بلندآوازه اصفهانی است که در نقاشی و مینیاتور به اوج کمال رسید.
وی به شیوه های مختلف نقاشی آشنایی کامل داشت و علاوه بر مینیاتور و طراحی و قلم گیری و تشعیر و تذهیب، تابلوهای رنگ روغن و نقشه های بسیار زیبای فرش هم می ساخت. او همچنین از اولین مرمت کنندگان نقاشی های چهل ستون در دهه ۲۰ شمسی بود .
در ادامه این قسمت گنجینه مستند دندان درد ساخته عباس کیارستمی در سال 59 پخش می شود؛ فیلمی آموزشی در راستای توجه به رعایت بهداشت دهان و دندان.
مجموعه گنجینه ساعت21 روز چهارشنبه 5 اسفند ماه از شبکه مستند سیما پخش می شود. تکرار این قسمت پنجشنبه ششم اسفند ساعت 15 و جمعه هفتم اسفند ساعت 9 صبح خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: