کد خبر: ۷۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
محققان به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف آب به صورت ناشتا به درمان میزان زیادی از اختلالات بدن کمک می‌کند. به همین دلیل در کشوری مانند ژاپن برخلاف کشورهای دیگر مردم کمتر از مشکلاتی مانند دیابت و چاقی مفرط رنج می‌برد...
 اگر چه نوشیدن 4 استکان آب به صورت ناشتا سخت به نظر می‌رسد اما می‌توان به صورت تدریجی آب مصرف کرد و میزان آن را افزایش داد تا بدن عادت کند.

در فرهنگ روزانه اکثر ژاپنی‌ها مصرف آب به صورت ناشتا کاملاً جا افتاده است. اگرچه ژنتیک نقش زیادی در لاغری و سلامت بدن ژاپنی‌ها دخالت دارد اما بدون شک این عادت نیز در عدم چاقی و سلامت بالای این مردم مؤثر است.

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف آب به صورت ناشتا به درمان میزان زیادی از اختلالات بدن کمک می‌کند. به همین دلیل در کشوری مانند ژاپن برخلاف کشورهای دیگر مردم کمتر از مشکلاتی مانند دیابت و چاقی مفرط رنج می‌برد.

در این مطلب در خصوص اثرات مصرف آب به صورت ناشتا بیشتر صحبت می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

کمک به دفع سموم بدن

آب باعث تحریک طبیعی حرکات روده می‌شود. در طول شب بدن مشغول فرآیندهای احیا شده و به دفع تمام سموم خود می‌پردازد. به همین دلیل است که نوشیدن آب با معده خالی به بدن کمک می‌کند تا این سموم شبانه را راحت تر دفع کند و شاداب و سلامت بماند. یادتان باشد نوشیدن آب زیاد به افزایش تولید سلول‌های عضلانی و سلول‌های جدید خونی کمک می‌کند. این دو مسئله نیز در کاهش سموم بدن نقش مؤثری دارند.

کاهش وزن به شیوه‌ای سالم

زمانی که با معده خالی آب می‌نوشید بدنتان سموم را دفع کرده و عملکرد دستگاه ایمنی‌تان را بهبود می‌دهد. در نتیجه احساس گرسنگی‌تان کاهش یافته و میل کمتری به ریزه‌خواری و پرخوری خواهید داشت. این کار همچنین مانع از اضافه وزن ناشی از پرخوری و اضطراب و دیگر عوامل می‌شود.

تسکین اسیدیته و سوءهاضمه

سوءهاضمه معمولاً در اثر افزایش اسید معده بروز می‌کند. اگر به طور مرتب معده‌تان اسیدی می‌شود مصرف آب به صورت ناشتا کمک زیادی به رفع مشکل می‌کند. نوشیدن آب با معده خالی باعث می‌شود اسیدی که بالا آمده است به سمت پایین و جایگاه خود برگردد. به این ترتیب مشکل ترش کردن و سوزش معده برطرف می‌شود. علاوه بر این با همین کار ساده معده تان را برای دریافت صبحانه آماده می‌کنید.

بهبود وضعیت پوست

دهیدراته شدن (کم آبی) یکی از عوامل اصلی بروز چین و چروک زودهنگام و منافذ باز پوست است. مصرف آب کافی به کاهش چنین مشکلاتی کمک می‌کند. مصرف 2 استکان آب با معده خالی باعث افزایش جریان خون در زیر پوست شده و باعث می‌شود که پوستتان درخشان و صاف شود. از طرف دیگر با مصرف بیشتر آب در طول روز بدنتان به درستی از شر سموم انباشته شده خلاص می‌شود که این مسئله نیز روی شادابی پوست تأثیر دارد.

زیبایی، سلامت و نرمی موها

دهیدراته شدن بدن نه تنها روی پوست بلکه روی رشد و وضعیت موها نیز تأثیر منفی می‎گذارد. نوشیدن آب کافی باعث تغذیه بهتر موها از درون شده و سلامت آن‌ها را ارتقا می‌دهد. باید بدانید که آب یک چهارم وزن کل موها را در بر می‌گیرد. این بدین معنی است که اگر شما آب اندکی بنوشید موهایتان شکننده و خیلی نازک می‌شوند. نوشیدن آب با معده خالی باعث می‌شود در کوتاه مدت و با کمترین تلاش سلامت موها بهبود یافته و ظاهر زیباتری پیدا کنند.

بهبود سوخت و ساز بدن

نوشیدن آب با معده خالی باعث افزایش 24 درصدی سوخت ساخت بدن می‌شود. اگر رژیم لاغری سختی در پیش گرفته‌اید، افزایش سوخت و ساز بدنتان نشان می‌دهد که دستگاه گوارش به نفع شما کار می‌کند. شما می‌توانید با هضم سریع تر غذاها رژیمتان را راحت‌تر پیش ببرید. نوشیدن آب به محض بیدار شدن به این امر کمک کرده و همچنین باعث پاکسازی روده می‌شود. یادتان باشد که با این عادت ساده بدنتان را آماده جذب و پذیرش مواد مغذی بیشتری می‌کنید.

پیشگیری از سنگ کلیه و عفونت‌های ادراری

نوشیدن آب به صورت ناشتا تأثیر زیادی در سلامت کلیه‌ها و مثانه دارد. این یک واقعیت است که با نوشیدن آب با معده خالی اسیدهایی که باعث ایجاد سنگ کلیه می‌شوند راحت تر رقیق می‌شوند. در عین حال نوشیدن آب زیاد بدن را در مقابل انواع عفونت‌های تولید شده از سموم محافظت کرده و سلامت مثانه را ارتقا می‌دهد.

افزایش قدرت ایمنی بدن

نوشیدن آب با معده خالی باعث شستشو و حفظ تعادل سیستم لنفاتیک می‌شود. این مسئله نیز به بهبود عملکرد دستگاه ایمنی بدن کمک می‌کند. زمانی که قدرت دفاعی بدن بالا باشد از بروز بیماری‌های متعدد پیشگیری می‌شود.

چگونه باید آب کافی مصرف کرد؟

تمام کاری که باید انجام دهید این است که بعد از بیدار شدن و قبل از خوردن چیزی و مسواک زدن 3 تا 4 فنجان آب بنوشید. حدود 45 دقیقه صبر کرده و سپس صبحانه‌تان را میل کنید. در ادامه روز حداقل نیم ساعت قبل از خوردن، آب بنوشید و بعد از غذا تا حدود یک تا دو ساعت بعد، آب مصرف نکنید. درست است که نوشیدن 4 استکان آب با معده خالی کار ساده‌ای به نظر نمی‌رسد اما با این حال این کار مؤثر است. می‌توانید با میزان کم شروع کنید. سپس که بدنتان عادت کرد این میزان را به شیوه تدریجی افزایش دهید تا به 4 استکان برسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: