کد خبر: ۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
نماینده ایرانی پارلمان آلمان طبق فرمان ترامپ مجاز به ورود به آمریکا نخواهد بودنماینده ایرانی‌تبار پارلمان آلمان در پی فرمان محدودیت‌های مهاجرتی رئیس‌جمهور آمریکا اجازه ورود به خاک آمریکا را نخواهد داشت.
بر طبق قانون محدودیت مهاجرتی جدیدی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا امضا کرده است، «امید نوری‌پور» یکی از نمایندگان پارلمان آلمان که ایرانی‌تبار است نیز نمی‌تواند وارد آمریکا شود.
 
بنابر گزارش نشریه آلمانی «اشپیگل»، این نماینده پارلمان از حزب سبز که رئیس گروه ارتباط آتلانتیک و آلمان است، در سال چندین بار به آمریکا سفر می‌کند تا با سیاستمداران دیدار داشته باشد و تاکنون به 40 ایالت رفته است.
 
نوری‌پور در این مورد گفت: «مورد من نشان می‌دهد که تا چه هد فرمان ترامپ پوچ و بی‌معنی است.» وی از دولت آلمان خواست تا در زمینه لغو این فرمان اقدام کند.
 
بر طبق فرمان جدید، از ورود اتباع کشورهای لیبی، عراق، سومالی، سوریه، سودان، ایران و یمن به آمریکا جلوگیری می‌شود. این فرمان افرادی که تابعیت دوگانه دارند را هم در بر می‌گیرد.
 
اشپیگل نوشت که اگر چه نوری‌پور پیش از فرمان ترامپ برای ویزا درخواست داده است و به عنوان یکی از نمایندگان پارلمان آلمان دارای گذرنامه دیپلماتیک است اما هیچکدام از این موارد به وی کمکی نخواهند کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: