کد خبر: ۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
معاون پلیس راهور تاکید کرد؛
معاون فنی، مهندسی و خدمات پلیس راهور نیروی انتظامی بر ضرورت ارتقای استانداردهای آلایندگی یورو و توزیع سوخت در کلان شهرها به منظور کاهش آلودگی هوا تاکید کرد.
سرهنگ احمد رستمی در پاسخ به این سووال که هم اکنون استاندارد آلایندگی یورو خودروها و سوخت به چه میزان است و آیا نیاز است تا این استانداردها تغییر کند؟ افزود: جلسات مختلفی با دولت برای کاهش آلودگی هوا برگزار و تصمیم گیری شده است تا در مقطع زمانی یک ساله اقداماتی برای کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها از جمله تهران انجام شود.
وی ادامه داد: معاون اجرایی رئیس جمهوری به دستور معاون اول، مسئولیت اجرای برنامه های کمیته تخصصی کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها را به عهده دارد.
رستمی افزود: یورو 4 در شرایط فعلی استاندارد آلایندگی اجباری خودروهای بنزینی است در حالی که این استاندارد در دنیا یورو 6 است.
معاون رئیس پلیس راهور ادامه داد: استاندارد آلایندگی خودروهای گازوئیلی و موتورسیکلت ها که بیش از 97 درصد کاربراتوری هستند نیز یورو 3 است.
وی با اشاره به سوخت استاندارد یورو 4 گفت: در کلان شهرها بنزین یورو 4 توزیع می شود و بر اساس استاندارد یورو 4 میزان سولفور موجود در گازوئیل نباید بیش از 50 پی .پی . ام باشد. 
رستمی با اشاره به شرایط پس از برجام، اظهار کرد: استاندارد های یاد شده در زمان تحریم توسط دولت پیش بینی شد و باید تا سال 98 ادامه یابد؛ این در حالی است که باید سطح آلایندگی خودروها و استاندارد توزیع سوخت ها در کلان شهرها ارتقا پیدا کند.
وی با تاکید بر ارتقای توزیع سوخت یورو 3 در شهرهای اقماری خاطرنشان کرد: به منظور کاهش آلودگی شهرهای اقماری باید بنزین یورو 4 توزیع شود.
به گزارش ایرنا، حمیدرضا صمدی عضو، انجمن قطعه سازان چندی پیش از برنامه تولید کاتالیست خودرو با استاندارد یورو 6 از مرداد ماه سال آینده خبر داد.
صمدی گفت: برای اجرای مرحله نخست این طرح 14 میلیون یورو سرمایه گذاری شده است.حجم سرمایه گذاری این پروژه در مرحله تکمیلی به 20 میلیون یورو خواهد رسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: