کد خبر: ۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
نویسنده و بازیگر سینما و تلویزیون وضعیت کتاب و کتابخوانی در کشور را نا مطلوب دانست و گفت: باید کتاب در سبد کالای خانواده ها قرار گیرد.
تاسف یک هنرمند از فقدان کتاب در سبد کالای خانواده ها

رضا فیاضی افزود: برگزاری نشست های کتابخوان ویژه اقشار مختلف یکی از دلایل پایین بودن سرانه مطالعه در کشور است.
وی با گلایه از میزان سرانه مطالعه و شمارگان کتاب در کشور ادامه داد: ناشری پیشنهاد چاپ مجموعه شعرم را داده بود اما اعلام کرد، فعلا 200 تا 300 نسخه از آن را منتشر می کند تا ببیند استقبال از آن چگونه است.
نویسنده رمان 'مردی با لاک قرمز ' با بیان اینکه تعداد یک هزار و 100 نسخه از این اثر توسط انتشارات مروارید به چاپ رسیده ، وضعیت کتاب و کتابخوانی در کشور را نگران کننده دانست.
این چهره آشنا در عرصه هنر خاطر نشان کرد: کتاب باید در سبد کالای خانواده ها قرار گیرد و از طریق تبلیغ افراد را به مطالعه آن تشویق کرد.
فیاضی به خانواده ها توصیه کرد، همانطور که به مسائل مختلف فرزندان خود اهمیت می دهند، تشویق و ایجاد انگیزه در آنها را برای مطالعه در دستور کار خود قرار داده و زمانی را هم به رفتن به کتابخانه با فرزندان اختصاص دهند.
وی از برنامه سازان تلویزیونی نیز خواست در فیلم ها و سریال ها به موضوع کتاب و کتابخوانی توجه کرده و آن را برجسته کنند زیرا این اقدام در ترویج کتابخوانی و تشویق به مطالعه تاثیرگذار است.
فیاضی تصریح کرد: در فیلم های سینمایی شاهدیم، خارجی ها قبل از خواب، حتما کتابی را ورق زده و می خوانند، حتی از فرصت های پیش رو در مترو و هر جا که بتوان کتاب مطالعه کرد، دریغ نمی کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: