کد خبر: ۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۱ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵
صالحی امیری:
«روحانی رقیب جدی ندارد ولی بهترین رقیبش رادیکال‌ها خواهند بود و ما باید خوشحال باشیم که رقبای آقای روحانی از رادیکال‌ها هستند، زیرا جامعه ایران میل به تعادل، ثبات و آرامش دارد.»

به گزارش قلم نیوز، روزنامه آرمان امروز در بررسی عملکرد دولت و تحلیل نگاه مخالفان دولت با دکتر سیدرضا صالحی‌امیری، استاد دانشگاه و از سیاستمدان نزدیک به رئیس دولت به گفت‌وگو پرداخته است که در ادامه بخش‌هایی از آن را می‌خوانید.

- مخالفان دولت زمین بازی‌ای طراحی کرده‌اند و قصد دارند دولت را وارد زمین ‌بازی کنند تا از این طریق بتوانند دولت را درگیر حاشیه ‌سازند.

- شخص آقای روحانی با آگاهی از این دام وارد این بازی نشده‌اند.

- استراتژی مخالفان به‌ منظور تخریب دولت برای ایجاد یک بازی ساختگی و عملیات روانی برای کشاندن دولت از متن به حاشیه است.

- متن برای دولت، اقتصاد، اشتغال، معیشت، امنیت، سیاست خارجی و ثبات و آرامش است و حاشیه مناقشه‌هایی است که توسط مخالفان دولت مانند ماجرای فیش‌های حقوقی ایجاد می‌شود.

- مخالفان دولت با استفاده از بودجه دولتی مشغول تخریب دولت هستند و این امر غیراخلاقی است.

- مخالفان دولت در فضای مخالفت جوانمردانه بازی کنند. آنچه ما را متاثر می‌کند بازی ناجوانمردانه است.

- همه دولتمردان باید حقوق زیر 10 میلیون تومان دریافت کنند. این تصمیم قطعی است و رئیس‌جمهور تصمیم خود را گرفته.

- سوال این است که چرا سایر نهادها راجع به فیش‌های حقوقی خود سخنی نمی‌گویند؟

- در موضوع فیش‌های حقوقی هدف تخریب دولت بود.

- دولت گذشته از روز اول تا روز آخر در مجلس دست به افشاگری می‌زد اما دکتر روحانی اخلاق‌مداری را ترویج داده است و تا کنون نیز همین‌ گونه عمل کرده و این وجه تمایزی است که رسانه‌ها کمتر به آن می‌پردازند.

- در زمین شور چیزی نمی‌روید. نخستین نیاز جامعه ثابت و آرامش است. آیا مخالفان دولت اجازه ایجاد ثبات و آرامش را داده‌اند؟ آیا یک روز بوده که به دولت تعرض نشده باشد؟

- در کدام نقطه دنیا چنین فضایی وجود دارد که رئیس‌جمهور را متهم و به او توهین کنند و تقاضای محاکمه رئیس‌جمهور را داشته باشند و فردی که این کارها را انجام داده در کمال امنیت به سر ببرد؟

- متاسفانه مخالفان با آگاهی، این بی‌ثباتی را ایجاد می‌کنند. در یک محیط جنگی اگر همه‌ چیز باشد آیا امکان سرمایه‌گذاری هست؟ مخالفان دولت با آگاهی، ثبات را بر هم می‌زنند زیرا به خوبی می‌دانند اگر ثبات و آرامش ایجاد شود، سرمایه‌گذاری صورت خواهد گرفت و رشد اقتصادی ایجاد می‌شود و در نتیجه دولت اعتدالی ادامه می‌یابد. لذا میل دارند به فضای بی‌ثباتی بازگردند که رادیکالیسم از آن متولد شود. مهم‌ترین تهدید انقلاب رادیکالیسم  است.

- رادیکالیسم در بخشی از جامعه متاسفانه تقدیس می‌شود. چه کسانی به سفارت عربستان حمله کردند و چه کسانی روابط ما را با بخشی از جهان عرب تخریب کردند؟

- اگر این رادیکال‌ها تنبیه می‌شدند، وضعیت ما امروز این نبود. اگر زمانی که به سفارت انگلستان و باغ قلهک حمله شد، عاملان آن حرکت مجازات می‌شدند، قطعا به سفارت عربستان حمله نمی‌شد و اگر افرادی که امروز به سفارت عربستان حمله کرده‌اند، مجازات شوند، فردا به سفارت کشور دیگر حمله نخواهد شد.

- رادیکالیسم در ایران گاه در چهره یک دولت، گاه در چهره یک جریان و گاه در چهره یک فرد ظاهر می‌شود.

- دغدغه اصلی مخالفان دولت، نداشتن رقیب جدی در تراز آقای روحانی است. آقای روحانی در تراز ملت ایران ظاهر شده‌اند و جریانات مقابل آقای روحانی فاقد کاندیدا در تراز ملت ایران هستند. لذا رفتارهای آنها حاکی از عصبیت سیاسی است تا عقلانیت سیاسی.

- اگر عقلانیت سیاسی بر مخالفان دولت حاکم بود، آنگاه نوع حرکت این دسته از افراد باید در جهت ایجاد سرمایه اجتماعی خلاصه می‌شد و نه تقابل با آقای روحانی! اتاق فکر مخالفان دولت، مخاطب این سخن است. هر مقدار در مقابل آقای روحانی از سوی شما کارشکنی صورت بگیرد، مطمئن باشید که به رای آقای روحانی خواهید افزود.

- جامعه ایران به‌ تدریج از مرزهای پوپولیسم به سوی عقلانیت در حرکت است. لذا رفتار مردم ایران در انتخابات بعدی رفتاری آگاهانه خواهد بود، نه رفتار پوپولیستی.

- مخالفان آقای روحانی قصد دارند با ایجاد موج به قدرت بازگردند؛ در حالی که رفتار پوپولیستی دیگر در ایران خریداری ندارد زیرا سطح سواد و آگاهی در ایران به‌ شدت بالا رفته است و ظهور طبقات متوسط خصوصا آگاهی نسل جوان مهم است.

- آقای روحانی رقیب جدی ندارد ولی بهترین رقیب آقای روحانی رادیکال‌ها خواهند بود و ما باید خوشحال باشیم که رقبای آقای روحانی از رادیکال‌ها هستند زیرا جامعه ایران میل به تعادل، ثبات و آرامش دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: