کد خبر: ۵۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۲ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
درخواست یک رسانه آمریکایی:
تایمز تریبون آمریکا ضمن بی اساس خواندن ادعای مجلس نمایندگان مبنی بر احتمال استفاده نظامی از هواپیماهای مسافربری نوشت این یک امر مرسوم در بین کشورها از جمله ایالات متحده است و نباید بهانه ای برای لغو قرارداد باشد.



 پایگاه اطلاع رسانی «تایمز تریبون» آمریکا در سرمقاله ای با عنوان «اجازه دهید توافق بویینگ به سرانجام برسد» نوشت: مجلس نمایندگان لایحه‌ای را  مبنی بر ممنوعیت فروش بویینگ به ایرلاین‌های ایران قبل از رفتن به تعطیلات تابستانی تصویب کرد که این یک اقدام احمقانه بوده که باید در آن تجدید نظر شود.

این سرمقاله با بیان اینکه تحریم های فروش هواپیما و تجهیزات هواپیمایی به ایران در توافق هسته‌ای ایران و اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا لغو شده است، گفت: ایران به سرعت توافقی را  به ارزش ۲۵ میلیارد دلار با بویینگ و مشابه این قرارداد را با رقیب  اصلی بویینگ یعنی ایرباس بسته است.

این رسانه آمریکایی ادعای مجلس نمایندگان مبنی بر استفاده ایران از هواپیماهای مسافربری برای جابجایی نیروهای نظامی را بی‌اساس خواند و گفت این یک اقدام مشترک و مرسوم بین تمام کشورها نظیر ایالات متحده است، از این رو این نباید دلیلی برای ردصلاحیت ایران برای خرید هواپیما باشد. برنامه‌ها و ظرفیت‌های آموزش‌های نظامی ایران با اضافه شدن هواپیماهای مسافربری تغییری نخواهد کرد و این موضوع شرایط تاثیر در میزان قدرت نسبی ایران را تغییر نمی‌دهد.

پیش‌بینی آینده تصویب این لایحه از سوی مجلس نمایندگان چندان سخت نیست. ایران به راحتی به سمت ایرباس سوق پیدا خواهد کرد و می‌دانیم که هیچ لغو قراردادی از سوی اتحادیه اروپا شامل حال این کشور نخواهد شد.

صنعت هواپیماهایی موتور اقتصاد ایالات متحده و در صادرات پیشرو است، به همین دلیل توجیه کمی برای هزینه دادن کارگران ماهر بویینگ با در نظر گرفتن اهداف سیاسی وجود دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: