کد خبر: ۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۲۶ تير ۱۳۹۵
رئیس اداره محیط‌زیست کرج گفت: تجزیه کیسه‌های پلاستیکی بین 100 تا 500 سال طول می‌کشد.
کیسه پلاستیکی

«حمیدرضا لشکری»، اظهار کرد: علی رغم  این‌که از عمر تولید پلاستیک کمتر از 70 سال می‌گذرد، اما این محصول توانسته جای خود را درزندگی انسان‌ها به خوبی باز کند.

وی ادامه داد: پلاستیک به‌علت عایق بودن و شکل‌پذیری آسان و از همه مهم‌تر قیمت مناسب در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس اداره محیط‌زیست کرج خاطرنشان کرد: به‌علت دامنه گسترده استفاده از این محصول، امروزه صنعت پلاستیک به صنعتی درآمدزا تبدیل شده است.

لشکری توضیح داد: هم‌اکنون در تولید بسیاری از محصولات از روکش کابل‌های برق گرفته تا تولید خودروو صنعت بسته‌بندی از پلاستیک استفاده می‌شود.

وی با ابراز نگرانی از افزایش بی‌رویه مصرف پلاستیک در میان مردم افزود: متأسفانه استفاده بی‌مورد و فراگیر پلاستیک به تهدیدی برای محیط زیست تبدیل شده است.

این مسئول گفت: اکنون دشت‌های حاشیه شهرها و بسیاری از زیستگاه‌های طبیعی مملو از نایلون و زباله‌های پلاستیکی شده که این امر سلامت انسان‌ها و سایر جانداران را به خطر می‌اندازد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه‌بر این رهاسازی پلاستیک در محیط زیست باعث شده طبیعت چهره زیبای خود را از دست بدهد.

این مسئول گفت: تجزیه پلاستیک به زمانی بین 100 تا 500 سال نیاز دارد، از همین‌رو باید حساسیت‌های لازم برای جلوگیری از رهاسازی آن‌ها درطبیعت ایجاد شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه اقداماتی از جمله راه‌اندازی کمپین «نه به کیسه‌های پلاستیکی» توانسته تا حدودی توجه مردم را برای استفاده نکردن از کیسه‌های پلاستیکی جلب کند، اما این طرح کافی نبوده و نیازمند برنامه‌ریزی دقیق در این زمینه هستیم.

لشکری یادآور شد: بدون شک تا زمانی که فرهنگ استفاده نکردن از کیسه‌های پلاستیکی در مردم ایجاد نشود تغییر ریشه‌ای در وضع موجود نخواهیم دید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: