کد خبر: ۴۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۲۱ تير ۱۳۹۵
باهنر:
از رسانه‌ها درخواست می‌کنم که به فضای انتخابات دامن نزنند چون در کشور مشکلات جدی داریم که دولت و مجلس ظرف ماه‌های باقیمانده از عمر دولت یازدهم می‌توانند با همکاری هم در راستای حل این مشکلات گام‌های خوبی بردارند.

باهنر:

رقابت‌ها در انتخابات نباید براساس تایید و رد صلاحیت‌ها تنظیم شود

باهنر

محمدرضا باهنر در رابطه با اظهارات اخیر جوانفکر مبنی بر عبور از روحانی در انتخابات 96 گفت: آقای جوانفکر خیلی وقت است که از آقای روحانی عبور کرده‌اند؛ یعنی اصلا به آقای روحانی نرسیدند که بخواهند از ایشان عبور کنند.

محمدرضا باهنر در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد با بیان اینکه طبیعی است که هر حزبی نخواهد رقیبش در انتخابات رای بیاورد بنابراین اظهارنظر آقای جوانفکر در مورد عبور از روحانی در انتخابات 96 حرف تازه و مهمی نیست، اظهار کرد: البته ممکن است آقای جوانفکر به اصلاح‌طلبان توصیه کرده باشند که در انتخابات 96 از روحانی عبور کنند و باید از خود ایشان پرسید چون من منظور اصلی ایشان را متوجه نشدم.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در فضای کلان مدیریتی کشور در شرایط فعلی نباید موضوع انتخابات مطرح شود افزود: از رسانه‌ها درخواست می‌کنم  که به فضای انتخابات دامن نزنند چون در کشور مشکلات جدی داریم که دولت و مجلس ظرف ماه‌های باقیمانده از عمر دولت یازدهم می‌توانند با همکاری هم در راستای حل این مشکلات گام‌های خوبی بردارند.

از رسانه‌ها درخواست می‌کنم  که به فضای انتخابات دامن نزنند چون در کشور مشکلات جدی داریم که دولت و مجلس ظرف ماه‌های باقیمانده از عمر دولت یازدهم می‌توانند با همکاری هم در راستای حل این مشکلات گام‌های خوبی بردارند.وی افزود: طبیعی است که در زمان انتخابات رقابت‌ها را آغاز خواهیم کرد و زمان تصمیم‌گیری اصولگرایان به ویژه جبهه پیروان خط امام و رهبری و جامعه اسلامی مهندسین از دی‌ماه به بعد خواهد بود.

محمدرضا باهنر در مورد احتمال حمایت اصولگرایان از روحانی در انتخابات 96 گفت: شرط حمایت ما از دولت یازدهم عملکرد دولت در ماه‌های باقیمانده است و اینکه بتواند ظرف این مدت در مورد موضوعات اقتصادی موفقیت‌هایی کسب کند.

دبیرکل جامع اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات اخیر سجادی مبنی بر اینکه 30 نفر برای کاندیداتوری اصولگرایان در انتخابات 96 در حال بررسی هستند، گفت: اینکه در حال بررسی هستیم مغایرتی با فعالیت اصلی ما از دی ماه ندارد؛ یعنی در حال حاضر افرادی که مطرح هستند را بررسی می‌کنیم که حتی ممکن است آقای روحانی جزو آنها باشد، اما اینکه از این لیست 30 نفره در نهایت یک نفر از سوی اصولگرایان تصمیم‌گیری و اعلام شود قطعا از دی‌ماه به بعد اتفاق خواهد افتاد.

وی در مورد احتمال حمایت اصولگرایان از کاندیداتوری احمدی‌نژاد گفت: مگر آقای احمدی‌نژاد می‌خواهند کاندید شوند؟

باهنر همچنین در مورد تاثیر موضوع ردصلاحیت و تایید صلاحیت کاندیداها در انتخابات در نحوه رقابت‌ها گفت: مساله تایید و رد صلاحیت‌ها کار حاکمیتی است؛ یعنی به احزاب و تشکیلات حزبی مربوط نمی‌شود و نباید در این قضایا دخالت کنیم بلکه احزاب باید رقابتشان را براساس افکار و رای عمومی دنبال کنند نه اینکه رقابت‌ها را مطابق با تایید و ردصلاحیت‌ها تنظیم کند.

اینکه در حال بررسی هستیم مغایرتی با فعالیت اصلی ما از دی ماه ندارد؛ یعنی در حال حاضر افرادی که مطرح هستند را بررسی می‌کنیم که حتی ممکن است آقای روحانی جزو آنها باشد، اما اینکه از این لیست 30 نفره در نهایت یک نفر از سوی اصولگرایان تصمیم‌گیری و اعلام شود قطعا از دی‌ماه به بعد اتفاق خواهد افتاد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد احتمال حضور جلیلی در انتخابات 96 و واکنش اصولگرایان گفت: برای انتخابات 96 هر کسی با هر مکتبی اعلام آمادگی کند ما استقبال خواهیم کرد، اما اگر فردی خود را با عنوان اصلاح‌طلبی برای انتخابات معرفی کند ضمن استقبال از حضورش از او حمایت نخواهیم کرد، اما اگر فردی به عنوان کاندید اصولگرایی مطرح شود به عنوان یکی از افرادی که در لیست اصولگرایان مطرح است مورد بررسی قرار خواهد گرفت، اما شرط این است که همه کاندیداهای اصولگرایان در نهایت به یک نفر برسند. پس آقای جلیلی و هر کس دیگری که در مجموع اصولگرایان مطرح باشند مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وی همچنین در صحبت‌های خود به تلاش‌های تروریست‌ها و راه افتادن جنگ نیابتی با سرمایه مسلمانان در منطقه اشاره کرد و گفت: همه این اقدامات و جنایات فجیح را محکوم می‌کنیم اما همه این اتفاقات روشن شدن چهره پشت نقاب دروغین حاکمانی است که سال‌ها خود را حامی منافع مسلمانان جهان معرفی می‌کردند و امروز رسماً با رژیم صهیونیستی همدست بودن خود را نشان دادند که ان‌شاءالله تلاش‌هایشان به مثابه آخرین میخ به تابوت خودشان خواهد بود.

باهنر در پاسخ به سوال دیگری در مورد فیش‌های حقوقی نجومی و تاثیرات آن در جامعه گفت: هر کار اداری و سازمانی بزرگ هر از چندگاهی ممکن است با قانون‌شکنی‌ها و ناهنجاری‌هایی مواجه شود و در مساله فیش‌های حقوقی آنچه اهمیت دارد نحوه برخورد با مساله است.

تا به حال چندین بار نظام هماهنگ پرداخت در مجلس تصویب شده است، متاسفانه هر بار راه‌های نشتی برای آن پیدا شده‌اند که ضرورت دارد این روزنه‌های نشت بسته شود و دولت و مجلس با کمک هم باید در این زمینه اقدام کند و با متخلفان باید به طور جدی برخورد شود.نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به تاثیر رسانه‌های مجازی در انتشار اخبار در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: در گذشته یعنی در حدود 15 تا 20 سال پیش شایعاتی در مورد بنده در رسانه‌ها مطرح شد مبنی بر اینکه باهنر سلطان چای کشور است و پسرش لباس 1000 دلاری می‌پوشد. اما در این موضوع زیاد حساس نشدیم در حالی که امروز فضاهای اطلاع‌رسانی و مجازی به قدری پرتوان‌ هستند که می‌توانند از کاه کوه و از کوه کاه بسازند که از جهتی باعث برانگیختن انگیزه مسوولان در برخورد جدی و سریع و روشن با مسائل می‌شود.

وی با بیان اینکه در موضوع فیش‌های نجومی بهترین تعبیرات را مقام معظم رهبری در سخنرانی عید فطر داشتند، خاطرنشان کرد: عده‌ای بر پایه قانونی و عده‌ای خلاف قانون برداشت‌هایی از بیت‌المال کردند البته مدیرانی که این سوءاستفاده‌ها را کرده‌اند به اندازه یکصدم کل مدیران کشور هم نخواهند بود؛ بلکه زیر یک درصد هستند؛ بنابراین نباید به همه مدیران کشور ظلم شود و همه را به یک چوب برانیم.

باهنر با اشاره به اینکه تا به حال چندین بار نظام هماهنگ پرداخت در مجلس تصویب شده است، گفت: متاسفانه هر بار راه‌های نشتی برای آن پیدا شده‌اند که ضرورت دارد این روزنه‌های نشت بسته شود و دولت و مجلس با کمک هم باید در این زمینه اقدام کند و با متخلفان چه آنها که غیرقانونی و چه آنها که با ایجاد مبانی قانونی اقدام به برداشت پول از بیت‌المال کرده‌اند باید به طور جدی برخورد شود.

دبیرکل جامع اسلامی مهندسین همچنین در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات صالحی مبنی بر اینکه در اجرای برجام توطئه‌هایی در کار است، گفت: فرآیند بررسی مذاکره و اجرای برجام همواره با حاشیه‌هایی مواجه بوده، هست و خواهد بود. اما باید دقت داشته باشیم که این گفت‌وگوها در عمل نوعی جنگ نرم جدی  است و طبیعی است که همه طرف‌های مذاکره بخواهند نفع بیشتری ببرند و در مسیر مذاکرات نیز به دنبال منافع بیشتر باشند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره هشدار داده‌اند که طرف مذاکره قابل اعتماد نیست و نمی‌توان به حرف و امضایش اعتماد کرد، افزود: می‌تواند سناریوهای مختلفی در اجرای برجام متصور باشد و احساس من این است که سناریوی نانوشته‌ای بین 1+5 به وجود آمده است که بین خود تقسیم کار کرده‌اند نقش بد و یا خوب را بازی کنند پس باید همواره هوشیاریمان را حفظ کنیم.

سناریوی نانوشته‌ای بین 1+5 به وجود آمده است که بین خود تقسیم کار کرده‌اند نقش بد و یا خوب را بازی کنند پس باید همواره هوشیاریمان را حفظ کنیم.

باهنر با تاکید بر اینکه معتقدم مجموعه برجام می‌تواند در اجرا، نتیجه برد برد داشته باشد، تصریح کرد: هر دو طرف مذاکره همین تحلیل را دارند وگرنه برجام را امضا نمی‌کردند اما در مسیر باید مراقب باشیم که بازی تبدیل به برد باخت نشود.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه بازی برد باخت با آمریکا و همدستانش را از سال 1342 و از زمان نهضت امام خمینی(ره) شروع کرده‌ایم، گفت: ما تجربه مبارزات جدی با اتکا به قدرت ملی خود را داریم و تا به حال همواره سود برده‌ایم پس اگر در برجام هم بخواهند مذاکرات برد برد را تبدیل به برد باخت کنند مطمئن باشند که خودشان ضرر خواهند کرد.

وی افزود: این توطئه که بخواهند برجام را برهم بزنند را قبول ندارم اما اینکه بخواهند منافع خود را افزون کنند و زیان ما را بیشتر قابل تصور است.

باهنر در پاسخ به سوالی در مورد ضرورت کار حزبی و وجود حزب فراگیر در کشور به خصوص در ایام انتخابات سال 96 گفت: فرآیند تشکیل حزب در کشور صفر و صدی نیست اما گام‌های رو به جلویی در این رابطه برداشته شده است و آرزوی شخص من وجود دو تا سه حزب فراگیر در کشور است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس دهم شاهد فعالیت خوبی از سوی احزاب بودیم، خاطرنشان کرد: شاهد بودیم که مردم به لیست‌ها رای دادند و حتی برخی از افرادی که در تهران رای آوردند در محل خود شناخته‌شده نیستند. اما به طور کل اتفاق خوبی افتاد که تا تشکیل حزب فراگیر نیز فاصله زیادی دارد.

این توطئه که بخواهند برجام را برهم بزنند را قبول ندارم اما اینکه بخواهند منافع خود را افزون کنند و زیان ما را بیشتر قابل تصور است.

وی با اشاره به اینکه نتیجه انتخابات مجلس دهم نشان داد که لیست امید و اصلاح‌طلبان در مجلس فراکسیون اقلیت هستند در پاسخ به این سوال که بعضی‌ها معتقدند مجلس دهم عیار مطلوبی ندارد و در بحران‌ها از پس حل مشکلات بر نخواهد آمد، گفت: به عنوان کسی که هفت دوره در مجلس بودم معتقدم به طور کلی هرچه دوره نمایندگی افراد برای یک نفر تکرار شود برای مجلس مفیدتر است. چراکه نمایندگی شغلی است که تا افراد وارد آن نشوند تصور درست و دقیقی از آن ندارند و خیلی از آنهایی که نماینده می‌شوند بعد از مدتی پشیمان می‌شوند.

باهنر خاطرنشان کرد: به طور متوسط در هر انتخابات دو سوم نمایندگان عوض می‌شوند و من این را برای مجلس مفید نمی‌دانم که مجلس دهم با این مشکل روبه‌رو است؛ البته جبهه پیروان و جامعه مهندسین همواره به نمایندگان کمک خواهند کرد تا با کمک دولت در راستای تحقق مطالعات مردم گام بردارند.

دبیرکل جامع اسلامی مهندسین در مورد تشکیل فراکسیون سوم در مجلس نیز گفت: در ساختار فعلی مجلس فراکسیون اصولگرایان و اصلاح‌طلبان وجود دارد و عده‌ای از نمایندگان مستقل هستند و حقشان این است که یک فراکسیون تشکیل دهند. اما به نظر من تشکیل فراکسیون سوم به لحاظ فنی به نفع مجلس نیست چراکه کارهای ائتلافی زمانبر است و انرژی زیادی صرف آن می‌شود.

دولت یازدهم باید در مدت باقی‌مانده به موضوع رونق و رکود بپردازد و احساس رونق را در جامعه ایجاد کند تا امید در جامعه به وجود آید و معتقدم در این صورت است که دولت می‌تواند در انتخابات آینده موفق باشد.وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد احتمال پیروزی دولت یازدهم برای انتخابات سال 96 ریاست‌جمهوری گفت: تجربه نشان داده است  روسای کشور ما دو دوره‌ای هستند و معمولا دوره دوم بیش از دوره اول رای می‌آورند اما با توجه به اینکه رای آقای روحانی در دور اول به مرز نزدیک بود اگر احیاناً کمتر از دور اول رای بیاورد به معنای شکست خواهد بود؛ بنابراین دولت یازدهم باید در مدت باقی‌مانده به موضوع رونق و رکود بپردازد و احساس رونق را در جامعه ایجاد کند تا امید در جامعه به وجود آید و معتقدم در این صورت است که دولت می‌تواند در انتخابات آینده موفق باشد.

باهنر با تاکید بر اینکه هنوز برای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده زود است، گفت: از الان نباید فضای کشور را انتخابی کرد بنابراین ما ضمن اینکه دوستانمان که در این دوره انتخابات مجلس رای آوردند را رقیب خود نمی‌دانیم معتقدیم الان زمانی است که رقابت‌های انتخابات باید تبدیل به رفاقت‌های انتخاباتی شود.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین ضمن گرامیداشت یاد مرحوم دادمان فرزند شهید دادمان گفت: این اتفاق مایع تاسف بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: