کد خبر: ۴۴۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱

حمله خشن پلیس ترکیه به حامیان فلسطین

نیروهای پلیس ترکیه به تجمع حامیان مردم غزه که خواستار قطع روابط تجاری آنکارا با رژیم صهیونیستی بودند، هجوم بردند و ده‌ها نفر را بازداشت کردند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، علی‌رغم حمایت‌های تندوتیز و لفظی مقامات ارشد دولت ترکیه از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی، رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی ترکیه با انتشار تصاویری اعلام کردند که نیروهای پلیس این کشور با خشونت تجمع حامیان فلسطین در شهر استانبول را متفرق کردند.

دیروز شنبه هزاران نفر از مردم ترکیه با فراخوان گروه موسوم به «هزاران جوان برای فلسطین» در میدان تقسیم استانبول تجمع کردند؛ این تجمع در حمایت از مردم فلسطین در غزه و با شعار «تجارت با اسرائیل را متوقف کنید» برگزار شد که نیروهای پلیس به این تجمع یورش بردند و ده‌ها نفر را بازداشت کردند.

«اسرائیل جنایت می‌کند، AKP (حزبِ اردوغان) همکاری می‌کند»، «آزادی فلسطین از نهر تا بحر»، «محکومیت اسرائیل کافی نیست، مراوده تجاری را قطع کنید» از جمله شعارهای حاضران در تجمع دیروز مردم ترکیه در میدان تقسیم بود.
بنا بر گزارش وب‌سایت شبکه « medyascope» نیروهای پلیس با هجوم به این تجمع، ۴۳ نفر از جمله یک کودک را دستبند زدند و بازداشت کردند.
«علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس بازداشت ۴۳ نفر را تأیید کرد اما مدعی شد که «پس از پایان تجمع گروهی از تظاهرکنندگان علی‌رغم هشدارها متفرق نشدند و علیه نیروهای پلیس فحاشی کردند». وی همچنین اعلام کرد که ۳۸ نفر از بازداشت‌شدگان پس از شناسایی آزاد شدند، اما ۵ نفر به دادگاه معرفی شدند.

به گفته وزیر کشور ترکیه «در این رابطه ۲ نیروی پلیس از کار تعلیق شدند و بلافاصله یک بازرس ویژه برای پیگیری این موضوع تعیین شده است.»
نظرات بینندگان