کد خبر: ۴۴۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸

زندگی‌نامه «مجتبی مینوی» خواندنی شد

زندگی‌نامه «مجتبی مینوی» از مجموعه «شخصیت‌های مانا» نوشته علی تقوی منتشر شد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، سی‌وپنجمین جلد از سری مجموعه «شخصیت‌های مانا» با محوریت تک‌نگاری در باب شخصیت‌های مطرح معاصر که به زندگی‌نامه این ادیب و نویسنده اختصاص  یافته در  ۱۸۴ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه در انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

در معرفی ناشر از این کتاب آمد است: مینوی نزدیک به ۶۰ سال از عمر خود را صرف مطالعه و تحقیق در چند و چون فرهنگ و تاریخ ایران و اسلام، زبان و ادب فارسی و نشر متون فارسی کرد. به گفته نویسنده، نقش و حضور مؤثر مجتبی مینوی در بسیاری از مناسبات، رویدادهای ادبی معاصر، همکاری او با دانشگاه‌ها و مؤسسات مختلف و نیز گستره آثارش هم از حیث کمیت و هم از حیث تنوع موضوعی، سبب شد کار پژوهش و نگارش کتاب، بیش از یک‌سال به‌طول انجامد. 
کتاب «مجتبی مینوی» در دو فصل گردآوری شده است: فصل نخست، در  ۱۳ جستار، به برهه‌های مهم زندگی مینوی، اخلاق و رفتار و مراودات او با استادان و محققان تاریخ و ادبیات ایران و همکاری‌هایش با نهادهای علمی و پژوهشی می‌پردازد. در فصل دوم، ضمن تحلیل آثار مینوی، اعم از تألیف و تصحیح و ترجمه کتاب، مهم‌ترین آرا و اندیشه‌های او تبیین شده است. 
دانشجویان، دانش‌آموختگان زبان و ادبیات فارسی، علاقه‌مندان به تاریخ، فرهنگ و ادبیات ایران از مخاطبان اصلی این کتاب هستند. 

 مجموعه پژوهشی «شخصیت‌های مانا» با هدف ارائه الگوهای موفق، به زندگی شخصیت‌های نیک‌نامی می‌پردازد که در عرصه دانش، فرهنگ، سیاست و اجتماع در ایران معاصر زیسته و درگذشته‌اند. این مجموعه که برای عموم مخاطبان به ویژه جوانان و دانشگاهیان تهیه شده، برایند احساس ضرورتی است که در پهنه ارائه آثار دقیق و مستند از زندگانی افراد تاثیرگذار پدیده آمده است. 
نظرات بینندگان