کد خبر: ۴۴۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳

رضا داوودنژاد؛ در سوگ خاطرات خوبی که برای ما ساخت

درگذشت ناگهانی رضا داوودنژاد، بیشتر به دروغ سیزده شبیه بود اما دلهره‌آورتر از این تیتر بد، دست‌به‌دست شدن این خبر و عدم‌انتشار هیچ تکذیبیه‌ای برای آن بود.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایرنا، رضا داوودنژاد ۴۶ روز قبل از اینکه شمع ۴۴ سالگی خود را فوت کند، به شکلی ناگهانی در عصر سیزدهم فروردین‌ماه درگذشت و شوکی بزرگ را به سینمادوستان وارد کرد.

داوودنژاد به‌واسطه حضور در یک خانواده هنرمند، از ۶ سالگی جلوی دوربین فیلم پدرش رفت و یک نقش کوتاه را در بی‌پناه بازی کرد. دومین بازی داوودنژاد در فیلم مصائب شیرین رقم خورد. حضور او در این فیلم همزمان شده بود با موج ورود چهره‌های جوان به سینمای ایران. با دیده شدن این فیلم و فیلم بچه‌های بد، رضا داوودنژادبه یکی از بازیگران شناخته‌شده سینمای ایران تبدیل شد که پایش خیلی زود به دنیای سریال‌ نیز باز شد.

این دیده شدن سبب شد تا وی در دهه ۸۰، در ۱۲ فیلم و ۶ سریال بازی کند. فیزیک خاص داوودنژاد در کنار شیرینی ویژه‌ای که در شکل دیالوگ‌گویی وی وجود داشت سبب شد تا عمدتا آثار کمدی به او پیشنهاد شود. هرچند که نقش‌آفرینی در چند نقش جدی نیز در کارنامه این بازیگر به چشم می‌خورد.

آن‌چه سبب محبوبیت و بیشتر دیده شدن داوودنژاد شد، خاطرات خوبی بود که این بازیگر در دهه ۷۰ و ۸۰ برای مخاطبان سینما و تلویزیون رقم زد. این بازیگر برای یک دهه به شکلی متوالی در چندین فیلم و سریال کالت حضور به هم رساند و سبب شد تا به چهره‌ مکمل نقش‌های کمدی تبدیل شود.

داوودنژاد البته در تمام این سال‌ها به‌خوبی توانست از این عنوان نگهداری کند و استمرار خوبی را در سینما و تلویزیون داشته باشد. بازیگری که تمرکز خود را محدود به آثار پدر نکرد و از تجربه‌های متفاوتی در کارنامه ۲۵ ساله خود استقبال کرد.

این در چشم بودن سبب شد تا بیماری وی از همان ابتدای دهه ۹۰ برای مخاطب مهم باشد. در همان زمان که وی برای نخستین‌بار پیوند کبد انجام داد، اخبار بسیاری از وی در رسانه‌ها منتشر شد که این پیگیری رسانه‌ها و مخاطبان، نشان از محبوبیت این بازیگر داشت.

درگذشت این بازیگر در عصر سیزدهم فروردین‌ماه امسال، بیشتر به دروغ سیزده شبیه بود. کسی نمی‌خواست این دروغ را باور کند و خیلی‌ها از بی‌مزه بودن این دروغ سخن می‌گفتند اما استمرار این حرف‌های درگوشی و نبود تکذیبیه برای این خبر، پایان تعطیلات نوروزی امسال را برای بسیاری از مردم، حسابی تلخ کرد.

پایان تعطیلات نوروزی برای بسیاری از مردم تلخ شد؛ سینما و تلویزیون، بازیگر جوانی را از دست داد. بازیگری که در تمام این سال‌ها تلاش کرد تا مخاطبان خود را شاد کند و آنها را در مواجهه با موقعیت‌های جدیدی که بازی می‌کند، به وجد بیاورد. هر چند که یک نام دیگر از خانواده هنرمند داوودنژاد کم شد اما نام رضا داوودنژاد و نقش‌های فانتزی و جالبی که وی در این ۲۵ سال ایفا کرد، هیچ‌گاه از خاطر فیلم‌دوستان و دنبال‌کنندگان سریال‌های ایرانی محو نخواهد شد.
نظرات بینندگان