کد خبر: ۴۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
انجمن خودروسازان اروپا اعلام کرد فروش خودروهای جدید در اتحادیه اروپا در ماه فوریه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۱ درصد افزایش داشته است و بازارهای اصلی این اتحادیه همگی رشد خوبی را ثبت کرده‌اند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) در بیانیه‌ای اعلام کرد که ثبت‌نام در فرانسه ۱۳ درصد، در ایتالیا ۱۲.۸ درصد، در اسپانیا ۹.۹ درصد و در آلمان ۵.۴ درصد افزایش یافته است که روندهای مشابهی را که در ژانویه مشاهده شد، تثبیت کرد. این چهار کشور همچنین سهم اصلی جهش سالانه ۲۴.۷ درصدی فروش خودروهای الکتریکی هیبریدی در اتحادیه اروپا را داشتند و سهم بازار خودروهای الکتریکی هیبریدی در این بلوک از ۲۵.۵ درصد در سال گذشته به ۲۸.۹ درصد افزایش یافت.خودروهای هیبریدی به عنوان جایگزینی ترجیحی برای خودروهای برقی باتری دار برای مصرف‌کنندگان در اروپا، ایالات‌متحده و چین در حال ظهور هستند. ثبت‌نام تمام خودروهای برقی نسبت به سال قبل ۱۸.۴ درصد افزایش یافته است و ۴۸.۲ درصد از کل ثبت نام خودروهای سواری جدید در فوریه را به خود اختصاص داده است که نسبت به ۴۴.۸ درصد در سال قبل افزایش یافته است.

کل ثبت نام در فولکس‌واگن، استلانتیس و رنو همگی در ماه فوریه به ترتیب ۹.۸، ۱۲ و ۵.۸ درصد افزایش یافت. شرکت خودروهای برقی تسلا ۱۵.۲ درصد افزایش فروش در ماه فوریه را در اتحادیه اروپا ثبت کرد.

طبق گزارش رویترز، سایک موتور چین فروش خود را در اتحادیه اروپا، بریتانیا و انجمن تجارت آزاد اروپا بیش از دو برابر کرد. بر اساس گزارش انجمن خودروسازان اروپا، تعداد خودروهای جدید ثبت شده در اتحادیه اروپا، بریتانیا و انجمن تجارت آزاد اروپا با ۱۰.۲ درصد افزایش در ماه فوریه به ۹۹۵ هزار و ۵۹ خودرو رسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: