کد خبر: ۴۴۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳

اجرای بیش از ۲ میلیون ماموریت برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران از اجرای بیش از ۲ میلیون ماموریت برای انضباط شهری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در تهران خبر داد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا, مسعود رنجبریان در تشریح روند رصد حریم تهران در مجموعه شرکت شهربانی و حریم بان شهرداری تهران گفت: یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر حریم شهر تهران را باید مورد نظارت و پایش قرار دهیم که بی تردید رصد هوشمند می تواند موثرترین راهکار برای پایش دقیق باشد.

وی افزود: با هدف تحقق رصد هوشمند توافق‌های خوبی با دانشگاه امام حسین(ع) داشته ایم و دیدگاه‌های خود را در این باره بیان کرده‌ایم. جلوگیری از تغییر در حریم برای ما مهم است و در این راستا از پهپادها و نقشه‌های هوایی استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: بیش از ۲ میلیون ماموریت در طول سال ۱۴۰۲ انجام شد که یک چهارم آن مربوط به انضباط شهری بود و بقیه آن مربوط به ساخت و ساز غیرمجاز بود که انجام شد.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران تاکید کرد: وظیفه ما شناسایی تخلف‌ها و اطلاع رسانی آن به نواحی شهرداری است که بعد از آن بحث اخطار یا صیانت و توافقات انجام می‌شود در این مسیر تلاش خواهیم کرد از تکنولوژی های نوین بهره بگیریم و رصد هوشمند را محقق کنیم.

رنجبریان با اشاره به انجام طرح آزمایشی بهره گیری از دوربین البسه و خودروهای شرکت شهربانی و حریم بان شهرداری تهران در انتهای سال ۱۴۰۲ گفت: طرح آزمایشی استفاده از دوربین‌های البسه و خودرویی را عملیاتی کردیم. در بازه زمانی دوماهه با پشت سر گذاشتن آزمون و خطاها، می توانیم در شهر تهران با حدود ۲۴۰۰ نیروی آموزش دیده، سه مأموریت خاص صیانت از ساخت و ساز، انضباط شهری و حریم را به صورت هوشمند کنترل کنیم.
نظرات بینندگان