کد خبر: ۴۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷

چرا ماکرون اعزام نیرو به اوکراین را رد نکرد؟

یک نشریه فرانسوی نوشت که اظهارات رییس جمهور این کشور درباره اعزام احتمالی نیرو به اوکراین، تحت تاثیر ارزیابی ارتش فرانسه از وخامت اوضاع کی‌یف بوده است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از راشاتودی، نشریه «ماریان» در گزارشی نوشته است که امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه که به‌تازگی درباره اعزام احتمالی نیروی زمینی به اوکراین حرف زده، تحت تاثیر سه ارزیابی ارتش فرانسه چنین اظهاراتی مطرح کرده است.

در این گزارش‌ها و ارزیابی‌ها که به نحوی سر از این نشریه درآورده‌اند، این مساله مطرح شده است که اوکراین در ضدحملات ناکام سال ۲۰۲۳، آن دسته از نیروهایی که غرب به آنها آموزش‌ داده بود را از دست داد، نیروی انسانی کافی در اختیار ندارد و شکست اخیرش در «آودیوکا» نیز نشان می‌دهد که قادر به مقاومت برابر روسیه نیست.

به نوشته ماریان، در این سند طبقه‌بندی‌شده از نیروهای روسیه به عنوان «استاندارد تاکتیکی و تکنیکی جدید در نحوه مدیریت عملیات‌های دفاعی» تمجید شده و در بخشی از آن آمده است: اوکراین از حیث نظامی قادر به پیروزی در این جنگ نیست. دنبال کردن راه حل نظامی در اوکراین، فاحش‌ترین اشتباه غرب است.

یکی افسر ارشد فرانسوی، با اشاره به اعزام نیرو از فرانسه به اوکراین غیرمنطقی است، گفت: اشتباه نکنید؛ ما مقابل روسیه، یک لشکر بوقچی هستیم!

در گزارش دوم با محوریت دورنمای سال ۲۰۲۴، آمده است که کی‌یف ماهانه به ۳۵ هزار نیرو نیاز دارد و این در حالی است که هم‌اکنون کمتر از نصف این رقم نیرو جذب می‌کند. در سوی مقابل روسیه ماهانه ۳۰ هزار داوطلب به خدمت می‌گیرد. حملات سال ۲۰۲۳ روسیه، نیمی از ۱۲ گردان اوکراین از لحاظ تاکتیکی از بین رفتند.

در بخش دیگری از این گزارش می‌خوانیم: شاید غرب بتواند برای تولید پهپاد، پرینتر سه بُعدی به اوکراین بدهد اما قطعا نمی‌تواند برای آنها سرباز پرینت بگیرد!

در ادامه نیز به عنوان یک پیشنهاد، طرح اعزام نیروی زمینی به اوکراین به منظور انجام وظایف پشتیبانی و آماد مطرح شده است.

گزارش سوم نیز که ناظران فرانسوی را غرق در «عرق سرد» می‌داند، جنگ آودیوکا را «تارومار شدن احتمالی نیروهای اوکراین» توصیف کرده است. در این گزارش به این موضوع اشاره شده است که روسیه چطور برای نیروهای اوکراینی «جهنم» ساخته بود.

ماکرون اواخر فوریه در اظهارنظری جنجالی احتمال اعزام نیرو از غرب به اوکراین را رد نکرد. اظهارنظری که واکنش سراسیمه بسیاری از کشورهای غربی را به همراه داشت.
نظرات بینندگان