کد خبر: ۴۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۵
پاسخ رئیس سازمان مدیریت به پرسش‌های نمایندگان،
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: دولت نه تنها از پرداخت و دریافت‌های نامتعارف استقبال نمی‌کند بلکه با آنها مقابله خواهد کرد و نتیجه‌ آن را در آینده خواهید دید.
محمدباقر نوبخت، که برای ارائه گزارشی درباره‌ی برنامه ششم و اقتصاد مقاومتی درجلسه امروز مجلس حضور یافته بود پس از طرح سوالات و ابهامات نمایندگان در پاسخ به آنها گفت: در آینده اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری تقدیم مجلس خواهد شد و گامهایی برای رفع نابرابری‌ها و اصلاح نظام بانکی  برداشته می‌شود.

وی افزود:‌ ما در سه ماهه نخست سال 4200 میلیارد تومان برای جبران نابرابری‌ها در پرداخت بین کارمندان دولت توزیع کردیم و ان‌شاء الله در برنامه ششم نیز اقدامات اساسی در جهت کاهش نابرابری‌ها را دنبال خواهیم کرد.

نوبخت با تاکید بر این که کشور به هیچ وجه با بحران مواجه نیست افزود:‌ خواهش من این است که از بیان واژگان اغراق آمیز خودداری شود. درست است که ما باید به مساله آب، محیط زیست و صندوق‌های بازنشستگی بپردازیم تا به بحران نرسیم اما این که بگوییم کشور با بحران مواجه است، نیز درست نیست. ما مشکل آب و محیط زیست داریم اما بحران آب و محیط زیست نداریم، این که می‌گویند صنعت ما فاجعه آمیز است درست نیست. بلکه صنعت ما مشکل دارد و باید تزریق منابع و به طریق اولی اصلاح نظام بانکی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: با تعقلی که در نظام و رهبری نظام وجود دارد و با هوشمندی دولت و مجلس کشور به هیچ وجه با بحران مواجه نیست ما تازه از یک تحریم سنگین برگشته‌ایم و البته دشواری‌هایی وجود دارد که باید با تعقل، همکاری و تعامل آن را رفع کنیم.

وی با اشاره به اظهارات برخی از نمایندگان مبنی بر افزایش هزینه‌ها ادامه داد: وقتی ما بودجه 267 هزار میلیارد تومانی را به مجلس می‌دهیم و آن را با رقم 294 هزار میلیارد تومان تحویل می‌گیریم، و 26 هزار و 500 میلیارد تومان عمدتا به هزینه‌های جاری اضافه می‌شود.در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار کاهش هزینه‌های جاری از سوی دولت را داشت . بلکه همه باید در این زمینه همکاری کنند.

نوبخت با بیان این برنامه ششم یازدهمین برنامه توسعه درکشور است گفت: پیش از این 5 برنامه در جمهوری اسلامی و 5 برنامه پیش از انقلاب داشتیم و ما با بررسی همه 10 برنامه قبل این برنامه را تقدیم کرده‌ایم.

وی با بیان این که برنامه ششم تقدیمی به مجلس هزاران صفحه اسناد پشتیبان دارد یاد آور شد: بخشی از برنامه که لازم است به صورت حکم درآید نیازمند مجوز مجلس است و ما باید آن بخش را به مجلس ارائه کنیم.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به مشارکت بخش غیر دولتی و دانشگاهیان در تدوین برنامه ششم اظهارکرد:‌ ما نمی‌خواهیم همه برنامه را دولت تقبل کند بلکه دولت تقسیم کار ملی می‌کند و بخشی از آن نیز باید توسط بخش خصوصی انجام شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: