کد خبر: ۴۴۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

بازگشت برخی چهره‌ها به تلویزیون و خاطره‌بازی با علی ‌نصیریان

بازگشت ایرج طهماسب و فرزاد حسنی به تلویزیون، آخرین وضعیت ثبت‌نام حج ۱۴۰۳، ماجرای ۲ کشف تاریخی، شانسی که علی نصیریان به یک نویسنده داد، تغییراتی در ساز و کار ممیزی کتاب، رشد ۴۴ درصدی درآمد سازمان اوقاف از بقاع متبرکه و... از اخبار فرهنگی شانزدهم اسفند بود.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، نشست خبری ویژه‌برنامه‌های نوروز ۱۴۰۳ و ماه رمضان با حضور معاون سیما و مدیران شبکه‌های تلویزیونی برگزار شد و در جریان آن خبرهایی درباره همکاری دوباره صداوسیما با برخی هنرمندان از جمله ایرج طهماسب و فرزاد حسنی را اعلام کردند.

توضیحاتی درباره سکانس جنجالی یک سریال 

محمدتقی غفاری فردویی، وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی سریال «گناه فرشته» در پی پخش سکانس جنجالی این سریال، توضیحاتی را در قالب یادداشت ارائه کرد.

آخرین وضعیت ثبت‌نام حج ۱۴۰۳

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ثبت‌نام کاروان‌ها از دارندگان اسناد حج که در اولویت قرار گرفته‌اند، همچنان ادامه دارد و فعلا اولویت جدیدی اعلام نخواهد شد.

ماجرای ۲ کشف تاریخی

باستان‌شناسان یک تکه نان ۸۶۰۰ ساله را در جایی شبیه تنور در محله باستانی چاتال‌هویوک در استان قونیه در جنوب مرکزی ترکیه کشف کردند.

همچنین باستان‌شناسان با کاوش در «پاناما» مقبره باستانی را کشف کردند که مملو از گنجینه طلا و چند قربانی بود.

عربستان روی مقبره ناپلئون دست گذاشت!

پیشنهاد عربستان برای برپایی یک غرفه ملی در جریان المپیک ۲۰۲۴ در ساختمانی تاریخی در پاریس، با مخالفت قانون‌گذاران و افکار عمومی فرانسه روبه‌رو شده است.

جزئیات خاکسپاری یک هنرمند

مراسم تشییع و خاکسپاری «جمشید عندلیبی» (نوازنده نی) جمعه برگزار می‌شود. این نوازنده پیشگام ساز نی پانزدهم اسفند بر اثر ایست قلبی در ۶۶ سالگی درگذشت.

زندگی در میان آدم‌هایی که دیگر بینمان نیستند!

بیستمین نمایشگاهِ تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر از روز یکم اسفندماه علاوه بر مرور خاطرات بیست‌ساله، زنگی را کنار نام عکاسان و هنرمندانی به صدا درمی‌آورد که دیگر در کنار ما نیستند. این صدا می‌پرسد کدام هنرمند را بر اساس جبر روزگار از دست دادیم و کدام هنرمندان را با ناتوانی در تامین شرایطی مطلوب به تاریخ سپردیم!

شانسی که علی نصیریان به یک نویسنده داد

نویسنده کتاب «نگاهی به زندگی و آثار علی نصیریان» در آستانه رونمایی از این کتاب می‌گوید: درباره آقای نصیریان این شانس را داشتم که ایشان هم گنجینه غریبی از حافظه در اختیار دارند و هم متوجه اهمیت نگارش کتاب تاریخچه شفاهی بودند و تمایل داشتند همه اطلاعات لازم را در اختیارم قرار بدهند.

اعلام زمان برگزاری اختتامیه «تصویر دهم»

مراسم اختتامیه سومین رویداد فیلم کوتاه «تصویر دهم» با مدیریت مجید مجیدی و توسط موسسه فرهنگی و خیریه راه ایمان، شنبه ۱۹ اسفندماه با حضور سینماگران شاخص ایرانی برگزار می‌شود.

«عروسک» در فقدان کارگردانش چگونه اکران می‌شود؟

اکران فیلم سینمایی «عروسک» آخرین ساخته مرحوم اصغر یوسفی‌نژاد براساس نسخه تدوین‌شده توسط خود او به نمایش عمومی درمی‌آید.

تغییراتی در ساز و کار ممیزی کتاب!

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تصویب طرح واگذاری نظارت بر آثار چهره‌های شناخته‌شده چه نویسنده و چه ناشر در هیئت نظارت بر نشر کتاب‌های بزرگسال می‌گوید درحال ارزیابی شاخص‌هایی برای این طرح هستند.

خیانت یا عشق فرزندان به مارکز؟

انتشار رمان جدید از «گابریل گارسیا مارکز» برخلاف میل باطنی او از سوی فرزندان می‌تواند میراث این نویسنده بزرگ ادبی قرن را خدشه‌دار کند.

پیشتازی رمان‌اولی‌ها در جایزه «ادبیات داستانی زنان»

فهرست نامزدهای اولیه جایزه ادبیات داستانی زنان درحالی اعلام شد که نویسندگان رمان‌اولی نیمی از این فهرست را به خود اختصاص داده‌اند.

معرفی برگزیدگان جشنواره «کتاب رشد»

برگزیدگان بیست‌ویکمین جشنواره ملی کتاب رشد در مراسم پایانی این جشنواره معرفی شدند.

رشد ۴۴ درصدی درآمد سازمان اوقاف از بقاع متبرکه

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با ارائه گزارشی از درآمد سازمان اوقاف و امور خیریه از بقاع متبرکه کل کشور، گفت: بقاع متبرکه در کل کشور سال ۱۴۰۰ قریب به ۶۷۰ میلیارد تومان، سال ۱۴۰۱ قریب ۸۶۰ میلیارد تومان و در سال جاری ۱,۲۳۹ میلیارد تومان درآمد داشته که نشان از رشد ۴۴ درصدی دارد.

اهمیت ارتقای جایگاه اقتصادی «وقف»

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، گفت: سازمان اوقاف به دنبال ارتقای جایگاه اقتصادی وقف است تا موقوفات با جایگزین کردن کارکردهای اقتصادی نوین به جای نقش سنتی وقف از تحرک و پویایی بیشتری که شرط لازم دوام و گسترش وقف در جامعه است برخوردار شوند.
نظرات بینندگان