کد خبر: ۴۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴

دادگستری روسیه حکم بازداشت سفیر سابق اوکراین را صادر کرد

دادگستری روسیه «پیوتر وروبلفسکی»، سفیر سابق اوکراین در قزاقستان را به دلیل اظهارنظرش در تابستان ۲۰۲۲ به دو ماه زندان محکوم کرد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، در تابستان ۲۰۲۲، پیوتر وروبلفسکی اعلام کرده بود کی‌یف می‌خواهد تا جایی که ممکن است روس‌های بیشتری بکشد.

به نقل از راشاتودی، سخنگوی دادگاه روسیه اعلام کرد: دادگاه مسکو حکم بازداشت پیوتر وروبلفسکی را صادر کرده است. وی از لحظه استرداد به خاک روسیه یا از لحظه دستگیری به دو ماه بازداشت محکوم می‌شود.

اتهامات وی تحریک به نفرت در اینترنت علیه افراد خاص به دلیل ملیت آنها، یعنی مفاد ماده ۲۸۲ قانون جزایی فدراسیون روسیه است.

در فوریه ۲۰۲۴، آژانس فدرال Rosfinmonitoring، مسئول مبارزه با تروریسم و پول‌شویی، وروبلفسکی را در فهرست افراط‌گرایان و تروریست‌ها قرار داده بود.

این پرونده به ۲۱ اوت ۲۰۲۲ باز می‌گردد، زمانی که پیوتر وروبلفسکی، سفیر وقت اوکراین در قزاقستان، مصاحبه‌ای انجام داد. این دیپلمات که از او خواسته شد درباره وضعیت اوکراین اظهارنظر کند، گفت: حکومت کی‌یف «در تلاش برای کشتن هرچه بیشتر روس‌ها است» و معتقد است «هر چه اکنون بیشتر بکشیم، فرزندانمان کمتر مجبور به انجام این کار خواهند شد.»
نظرات بینندگان