کد خبر: ۴۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

ارسال ۲۰ هزار اثر دانش آموزان به جشنواره هنری مدرسه

بیش از ۲۰ هزار اثر هنری از دانش آموزان مدارس سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره‌های هنری مدرسه ارسال شده است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، نهمین دوره جشنواره‌های هنری مدرسه قرار است از ۱۶ تا ۱۹ اسفند با برگزاری آئین اختتامیه در مرکز حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شود و برندگان که از بین دانش آموزان مستعد و هنرمند کشورمان هستند؛ معرفی و از آنان تقدیر شود.

جشنواره‌های هنری مدرسه، با هدف استعدادیابی و پرورش توانایی‌های دانش‌آموزان مستعد در مقاطع متوسطه اول، دوم دانش آموزان نظری و هنرستان اجرا شد.

این جشنواره حتی محدود به دانش آموزان ایرانی هم نیست و دانش آموزان ۳۹ کشور از سراسر جهان در این دوره از جشنواره مشارکت داشته‌اند. به عقیده برگزار کنندگان جشنواره، این رقابت بین المللی موجب رشد بیشتر دانش آموزان هنرمند کشورمان شده است.

بخشی از جشنواره‌های هنری مدرسه به رقابت عکاسان اختصاص داشته است و بخش عکاسی شامل زیرگروه‌های داستانی، معماری، تبلیغاتی و طبیعت بوده است.

دانش آموزان خصوصاً دانش آموزان هنرستانی هم در بخش گرافیک با یک دیگر در موضوعات لوگو، پوستر و نقاشی دیجیتال رقابت داشتند.

در آخرین روز این اختتامیه هم قرار است از برگزیدگان جشنواره در بخش فیلم کوتاه دانش آموزی تقدیر شود.

مدرسه در بخش اصلی شامل: داستانی، مستند، انیمیشن، نماهنگ و آیتم تلویزیونی و در بخش جانبی شامل: فیلمنامه، پوستر، تیزر فیلم و عکاسی پشت صحنه به کار خود پایان خواهد داد.

اخوین دبیر جشنواره مدرسه با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره‌های هنری مدرسه با موضوع «روایت قهرمانان پیشرفت» برگزار شد؛ گفت: ۶۷۸ مدرسه از ۶۹۸ شهر از ۳۱ استان کشور و در بخش بین‌الملل ۳۹ کشور از سراسر جهان در این رویداد مشارکت داشته‌اند که در مجموع تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه، ۲۰۲۳۲ اثر بود.

اخوین گفت: همچنین در موضوع ویژه طنز که با همکاری مرکز مطالعات راهبردی ژرفا برگزار گردید، ۳۵۸ اثر در بخش اصلی و ۳۸ اثر در بخش جانبی شرکت کرده‌اند.

حالا از روز چهارشنبه قرار است دانش آموزان برگزیده هنرمند از سراسر کشور در اختتامیه جشنواره‌های هنری مدرسه شرکت کنند و آثار برگزیده شناخته شود.

خبرگزاری مهر در روزهای آینده بخشی از آثار برگزیده دانش آموزان این جشنواره را منتشر خواهد کرد.

عکس‌های این خبر هم از جمله عکس‌هایی است که عکاسان نوجوان کشورمان برای شرکت در این جشنواره به دبیرخانه نهمین دوره جشنواره‌های هنری مدرسه ارسال کردند.
نظرات بینندگان