کد خبر: ۴۴۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

توزیع ۱۱۰ میلیون پاکت شیر بین ۷ میلیون دانش آموز ابتدایی

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در کل کشور چیزی حدود ۱۱۰ میلیون پاکت شیر توزیع شده که این میزان توزیع شیر بین حدود ۷ میلیون دانش آموزان دوره ابتدایی مدارس دولتی بوده است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، با آغاز سال تحصیلی امسال رئیس جمهور وعده‌ای را به دانش آموزان داد که سال‌ها بود اجرای آن متوقف شده بود.

توزیع شیر رایگان در مدارس با اولویت دانش آموزان ابتدایی و در مناطق محروم و کمتر برخوردار آن وعده‌ای بود که مدت‌ها بود طرفداران عدالت آموزشی در انتظار اجرای آن بودند.

روند توزیع شیر رایگان در مدرسه‌ها به دلیل تأمین نشدن اعتبار از سال ۹۶ متوقف شد؛ اما با توجه به تأکیدات رئیس جمهور، توجه معاون اول او و تدوین سازوکارهای آن در برنامه هفتم توسعه در مجلس توزیع شیر در مدارس به یک برنامه اصلی بدل شد.

قرار شد تا از آذر سال جاری شیر فرادمای تولیدی در بسته‌های تترا پک ۲۰۰ سی سی با دو و نیم درصد چربی بین حدود ۷ میلیون دانش آموز توزیع شود.

حالا حدود سه ماه از توزیع شیر میان دانش آموزان ابتدایی مدارس دولتی می‌گذرد.

به همین خاطر از علی فرهادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش پرسیدیم که آخرین وضعیت توزیع شیر در مدارس کشور به چه صورت است و این طرح تا چه میزان پیشرفت داشته است.

فرهادی با بیان اینکه تقریباً به غیر از بخش‌هایی از استان تهران، در سایر استان‌ها، همه مدارس شیر دریافت کردند؛ گفت: در استان تهران هم مناطق ۱ -۲-۳- ۴- ۶- ۷- ۸- ۱۳ و ۱۴ هنوز شیر دریافت نکردند. دانش آموزان سایر استان‌ها حداقل دو مرتبه شیر دریافت کردند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در کل کشور چیزی حدود ۱۱۰ میلیون پاکت شیر توزیع شده که این میزان توزیع شیر بین حدود هفت میلیون دانش آموزان دوره ابتدایی مدارس دولتی بوده است.

توزیع شیر رایگان برای دانش آموزان ابتدایی در سراسر کشور تلاشی در جهت تحقق عدالت آموزشی و تربیتی و نصیب برابر آموزشی است.

در این طرح از خانواده‌ها، والدین و معلمان خواسته شده است که دانش آموزان را به مصرف شیر دانش‌آموزی توصیه کنند و تلاش کنند اهمیت تغذیه سالم برای دانش آموز جا بیفتد.

باید همه جامعه بر این مساله تاکید کنند که اگر دانش آموز تغذیه خوبی نداشته باشد قطعاً در رشد، تعلیم و تربیت او مشکلاتی ایجاد می‌شود.
نظرات بینندگان