کد خبر: ۴۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
امیرعبداللهیان:

آمریکا دست از ریاکاری بردارد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: گفت‌وگوهای مهمی در ارتباط با راهکارهای سیاسی جهت توقف جنگ و نسل‌کشی که توسط صهیونیست‌ها علیه مردم غزه در جریان است با همتای مصری خود داشتم.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان که در ژنو به سر می‌برد در جمع خبرنگاران با اشاره به حضورش در پنجاه و پنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، اظهار کرد: شرکت در این نشست فرصتی بود که در آنجا نسبت به آنچه که در خصوص پرونده سیاسی شده حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح است مواضع تهران را تبیین کنم و در خصوص ضرورت توقف نسل کشی از سوی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه دیدگاه‌های ایران را بیان کنم.

وی همچنین با اشاره به حضورش در دو نشست خلع سلاح و فلسطین، افزود: درحاشیه نشست شورای حقوق بشر با تعدادی از همتایان خود از آسیا، اروپا ، امریکای لاتین و کشورهای عربی و اسلامی رایزنی و گفت‌وگو کردم .

امیر عبداللهیان با بیان اینکه در این گفت‌وگو ها مناسبات دوجانبه و چگونگی اجرای توافقات صورت گرفته با این کشورها جهت گسترش روابط مورد رایزنی قرار گرفت، گفت: در جریان این سفر با رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ و دبیر کل سازمان ملل نیز رایزنی کردیم.

وی گفت: در جریان این سفر بر اهمیت امنیت پایدار در منطقه تمرکز داشتیم چرا که درسایه امنیت پایدار می توانیم توسعه پایدار و تجارت بین المللی قوی تری داشته باشیم و از این منظر معتقدیم که توقف جنایات و نسل کشی علیه مردم غزه می تواند تاثیر مثبتی بر امنیت و آرامش در منطقه داشته باشد.

وزیرخارجه با بیان اینکه امنیت یک مقوله به هم پیوسته است در بخش دیگری از صحبتهای خود به رفتار دوگانه امریکا در ارتباط با تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکا باید دست از ریاکاری بردارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد دیدار امروزش با سامح شکری وزیرخارجه مصر، اظهار کرد: در جریان دیداری که روسای جمهور دو کشور در ریاض داشتند توافق شد گام‌های عملی در مسیر ارتقای روابط دو کشور داشته باشیم. در دیدار امروز گفت‌وگوهای مفصلی درمورد اجرای این نیت،  اراده و دستور روسای جمهور دو کشور داشتیم. امور در مسیر خوبی قرار دارد و امیدواریم در آینده گامهای روبه جلویی در این زمینه داشته باشیم.امیرعبداللهیان گفت: در دیدار امروز با توجه به شرایط انسانی در غزه و اینکه مرز رفح مهم ترین مسیر برای انتقال کمکهای انسان دوستانه به مردم غزه است در مورد چگونگی ارسال کمکهای انسان دوستانه ایران صحبت کردیم و همچنین در مورد راهکارهای سیاسی در ارتباط با ضرورت توقف جنگ و نسل کشی که توسط صهیونیست‌ها علیه مردم غزه در جریان است گفت‌وگوهای مهمی را با همتای مصری خود داشتم.
نظرات بینندگان