کد خبر: ۴۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

درخواست اوکراین از ژاپن برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه

نخست‌وزیر اوکراین که به توکیو سفر کرده از ژاپن و اتحادیه اروپا درخواست کرد به بهانه مرگ یکی از مخالفان سرشنان دولت روسیه، تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال کنند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از رویترز، «دنیز شمیهال» نخست‌وزیر اوکراین در نشست خبری مشترک با «فومیوکیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن در توکیو از اتحادیه اروپا و ژاپن خواست به علت مرگ «الکسی ناوالنی» تحریم‌های جدیدی علیه دولت روسیه اعمال کنند.

این درخواست نخست‌وزیر اوکراین در شرایطی بیان می‌شود که اتحادیه اروپا تلاش می‌کند تا این بار مرگ «الکسی ناوالنی» مخالف غرب‌گرای دولت روسیه را بهانه‌ای برای تحریم روسیه قرار دهد. کشورهای اتحادیه اروپا از جمله آلمان روز دوشنبه خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو به دلیل مرگ الکسی ناوالنی، مخالف غرب گرای دولت روسیه شدند.

«آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان ابراز امیدواری کرد که ۲۷ کشور اتحادیه اروپا به زودی بر سر بسته سیزدهم تحریم های روسیه به توافق برسند. مقامات اتحادیه اروپا می گویند اگر بوداپست موافقت کند، این اتفاق می تواند روز چهارشنبه رخ دهد.مقامات اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده اند که مقامات زندان روسیه مرتبط با مرگ ناوالنی به فهرست تحریم های جدید علیه روسیه اضافه شوند.

مرکز زندان‌های منطقه خودگردان یامالو-نِنتس متعلق به فدراسیون روسیه در مدار شمالگان روز جمعه اعلام کرد که آلکسی ناوالنی جان خود را از دست داده است. در بیانیه این ندامتگاه به این نکته اشاره شده است که ناوالنی پس از پیاده‌روی روزانه «حال مساعدی» نداشت و بلافاصله هوشیاری‌اش را از دست داد.

نخست‌وزیر اوکراین در ادامه افزود: ما می‌خواهیم که این تحریم‌ها در حوزه مسائل اقتصادی علیه بخش‌های اقتصادی، و در حوزه‌ سیاسی علیه افراد اعمال شوند.»
نظرات بینندگان