کد خبر: ۴۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
شولتز:

ناتو نیروی نظامی به اوکراین اعزام نمی‌کند

صدراعظم آلمان تأکید کرد که ناتو به‌‎دنبال رویارویی مستقیم با روسیه نیست، بنابراین نیروی نظامی هم به اوکراین اعزام نخواهد کرد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از تاس، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان امروز شنبه تایید کرد که ناتو نیروهای خود را به اوکراین اعزام نخواهد کرد، زیرا غرب خواهان رویارویی مستقیم با روسیه نیست.

شولتز که در نشست امنیتی مونیخ سخنرانی می‌کرد، دراین‌باره گفت: از دیدگاه من، دو چیز از اهمیت اساسی برخوردار است، اول اینکه تهدید روسیه واقعی است، بنابراین قابلیت‌های دفاعی و بازدارندگی ما باید مانند گذشته ثابت بماند و دوم اینکه ما خواهان رویارویی روسیه و ناتو نیستیم، بنابراین حامیان اوکراین از ابتدای جنگ توافق کرده اند که ما سربازان خود را به اوکراین اعزام نکنیم.

صدراعظم آلمان در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد که اروپا باید توانایی خود را برای دفاع از خود برای بازدارندگی متجاوزان احتمالی بدون توجه به اینکه چه کسی در انتخابات آتی آمریکا پیروز می شود یا جنگ در اوکراین چگونه به پایان می رسد، تقویت کند.

شولتز در دومین روز کنفرانس امنیتی مونیخ که «داووس دفاع» نامیده می‌شود گفت: «ما اروپایی‌ها باید در حال و آینده مراقب امنیت خود باشیم».صدراعظم آلمان در ادامه افزود آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا، هزینه های دفاعی خود را به ۲ درصد از تولید افزایش داده و به هدف ائتلاف دفاعی غربی (ناتو) ادامه خواهد داد.

وی همچنین گفت آلمان همچنین با متحدانش فرانسه و انگلیس درباره توسعه تسلیحات دوربرد و نقطه‌زن بحث می کند تا اطمینان حاصل شود که راهبرد بازدارندگی خود همچنان به روز خواهد بود.
نظرات بینندگان