کد خبر: ۴۴۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

تظاهرات مردم فرانسه در حمایت از غزه

در ادامه حمایت‌های مردمی در مناطق مختلف جهان از غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی، هزاران نفر از مردم فرانسه با حضور در پایتخت این کشور، جنایت‌ها علیه مردم فلسطین در غزه را محکوم کردند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از رویترز، هزاران نفر از مردم فرانسه با تجمع در خیابان‌های پاریس، ضمن محکوم‌کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه، خواستار توقف جنگ و برقراری آتش‌بس در غزه شدند.

امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر لزوم گشودن بندر اسدود و یک مسیر زمینی مستقیم از اردن و گشودن تمامی گذرگاه‌ها به منظور رساندن کمک‌های انسانی به نوار غزه تاکید کرد.

پایگاه خبری النشره روز چهارشنبه گزارش داد که ماکرون مخالفت قاطعانه فرانسه را با عملیات نظامی احتمالی اسراییل در رفح ابراز کرده و گفت که این امر تنها به فاجعه انسانی بزرگ‌تر و به کوچ اجباری ساکنان منجر خواهد شد که این امر نقض حقوق بشر بین المللی است و خطر تشدید اوضاع منطقه‌ای را بیشتر می‌کند.

رییس جمهور فرانسه بر نیاز مبرم برای دست یابی بدون تأخیر به توافق آتش بس تاکید کرد.

روز دوشنبه نیز هم‌زمان با زمزمه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه، مردم آزاده در نقاط مختلف جهان با برپایی تظاهرات همبستگی خود را با مردم فلسطین و مقاومت آنها اعلام کرده و خواستار پایان فوری نسل کشی اهالی غزه و مخالفت با عادی سازی با دشمن صهیونیستی شدند.

جمعی از حامیان ملت فلسطین، تظاهراتی را در اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی ضد مردم غزه و همبستگی با غیرنظامیان در رفح و توقف فوری جنگ در شهر «منچستر» در کشور انگلیس، برگزار کردند.

در امان، پایتخت اردن، هزاران نفر برای اعلام حمایت از مردم فلسطین در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی تجمع و با محکوم کردن جنایات و کشتارهای رژیم صهیونیستی در غزه تظاهرات کردند. اردنی‌ها خواستار توقف فوری جنگ در غزه و جلوگیری از حمله این رژیم به رفح شدند.

شماری از حامیان آرمان فلسطین نیز در شهر لاهه هلند، محل رسیدگی به پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی علیه اسراییل ضمن محکوم کردن جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین، خواستار توقف فوری جنگ در غزه شدند.

همچنین، هزاران نفر در اتاوا پایتخت کانادا، در حمایت از غزه دست به تظاهرات زده و خواستار توقف فوری جنگ علیه مردم این منطقه شدند. در کرانه باختری نیز فلسطینیان در خیابان‌های جنین در حمایت از غزه و مقاومت جنایات دشمن صهیونیستی را محکوم کردند.


نظرات بینندگان