کد خبر: ۴۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

تقابل نماینده بسکتبال ایران با عراق

تیم بسکتبال شهرداری گرگان با برد مقابل النفت عراق، نخستین تیم ایرانی می‌شود که هر ۶ بازی خود در دور گروهی سوپر لیگ غرب آسیا را با برد پشت سر می‌گذارد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، تیم بسکتبال شهرداری گرگان در آخرین بازی خود از مرحله گروهی سوپر لیگ غرب آسیا، فردا (چهارشنبه - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲) از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران، در عراق به مصاف تیم النفت بغداد می‌رود.

شاگردان مصطفی هاشمی که تاکنون عملکرد فوق‌العاده‌ای در گروه A این رقابت‌ها داشته‌ و هر ۵ بازی قبلی خود را با برد پشت سر گذاشته‌اند، با پیروزی در این دیدار می‌توانند یک رکورد فوق‌العاده را به نام نمایندگان بسکتبال ایران در این رقابت‌ها به ثبت برسانند.

مسابقات سوپر لیگ غرب آسیا دومین فصل خود را پشت سر می‌گذارد و شهرداری گرگان با برد در بازی فردا، به اولین تیم ایرانی تبدیل می‌شود که هر ۶ بازی خود در مرحله گروهی این مسابقات را با پیروزی پشت سر می‌گذارد.

شهرداری گرگان در حالی پا به این مسابقه می‌گذارد که با ۵ برد و ۱۰ امتیاز از ۵ بازی، صدرنشین گروه A است و در بازی رفت که به میزبانی تهران برگزار شد، با نتیجه قاطع ۱۰۰ - ۵۹ النفت عراق را در سالن بسکتبال آزادی در هم کوبید.

نتایج شهرداری گرگان در ۵ بازی گذشته به شرح زیر بوده است:

دور رفت:
ساجس لبنان ۷۴ - ۸۶ شهرداری گرگان 

شهرداری گرگان ۱۲۱ - ۷۰ الاتحاد اهلی سوریه

شهرداری گرگان ۱۰۰ - ۵۹ النفت عراق


دور برگشت:

شهرداری گرگان ۸۱ - ۶۸ ساجس لبنان

الاتحاد اهلی سوری ۶۵ - ۸۰ شهرداری گرگان

شهرداری گرگان در حال حاضر به عنوان نخستین تیم صعود خود به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات سوپر لیگ غرب آسیا را قطعی کرده است و فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA)، شاگردان مصطفی هاشمی را یکی از اصلی ترین مدعیان کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات می‌داند.

شهرداری گرگان در فصل اول این رقابت‌ها عنوان نایب قهرمانی را در لیگ منطقه‌ای غرب آسیا به دست آورد و راهی مرحله فینال سوپر لیگ غرب آسیا (با حضور تیم‌های برتر لیگ‌های منطقه‌ای غرب آسیا و لیگ خلیج برگزار می‌شود) شد، اما نتوانست عملکرد خوبی را در این مرحله داشته باشد و از کسب سکو باز ماند. در حال حاضر اما فیبا شاگردان هاشمی را یکی از اصلی‌ترین مدعیان کسب سکو و حتی قهرمانی در این رقابت‌ها معرفی کرده است.
نظرات بینندگان