کد خبر: ۴۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

خطر بزرگی که تیم ملی فوتبال ایران را در دیدار با قطر تهدید می‌کند

کارشناس فوتبال با بیان اینکه میزبانی قطر و هزینه هایی که این کشور برای جام ملت ها کرده خطری بزرگ برای ایران است گفت : انتخاب یک داور عرب برای قضاوت این بازی عجیب است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر از قطر، تیم ملی فوتبال ایران که توانست با عبور از ژاپن خود را به مرحله نیمه نهایی هجدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا برساند، از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امروز چهارشنبه در این مرحله به مصاف قطر خواهد رفت تا دومین فینالیست جام مشخص شود.

با تجربه ها شکست ژاپن را رقم زدند

علی چینی در خصوص شرایط تیم ملی در هجدهمین دوره جام ملتهای آسیا گفت : قبل از شروع جام خیلی ها معتقد بودند تیم ملی باید جوان شود و بازیکنان سن بالا از تیم ملی کنار گذاشته شوند اما قلعه نویی دست به چنین کاری نزد و از با تجربه ها استفاده کرده و ثمره آن را هم دید. برای جوان‌گرایی باید منتظر پایان جام ملت‌های آسیا باشیم و برای جام جهانی آینده این تغییرات باید صورت بگیرد. در جام ملت های آسیا با تجربه ها موفق عمل کردند و دیدیم که سخت‌ترین بازی ما برابر ژاپن بود که با هدایت خوب قلعه نویی و تجربه بازیکنان بزرگ توانستیم حریف قدرتمند را شکست داده و راهی مرحله بعد شویم.

میزبانی قطر نگران کننده است

کارشناس فوتبال با ابراز نگرانی برای دیدار ایران برابر قطر تاکید کرد: قطر بخاطر میزبانی و رسیدن به قهرمانی هزینه های زیاده کرده و نمی خواهد به راحتی قهرمانی را از دست بدهد ، در دیدار برابر ازبکستان var سه بار درخواست ازبکستان را رد کرد و این اتفاق نشان داد کار برای ایران خطرناک است. البته قطر سه بازیکن خوب دارد که می توانند دردسرساز شوند و باید بازیکنان ما کاملا با آرامش بازی کنند ، هوشیار باشند و بی دلیل اعتراض نکنند چون همه چیز به سود قطر است و هر اتفاق کوچکی می تواند به ضرر ما تمام شود، قطر خطر بزرگی برای ما محسوب می‌شود و باید بازیکنان ما با توان بیشتری بازی کنند تا جای هیچ حرف و حدیثی باقی نماند.

انتخاب داور کویتی عجیب بود

وی در خصوص انتخاب یک داور کویتی گفت : یکی از نفوذهای قطر در این جام همین انتخاب یک داور عرب زبان است که باعث تعجب ایرانیان شد ، باید برای این دیدار یک داور از شرق آسیا انتخاب می شد تا کاملا قضاوتی عادلانه داشته باشد ، حضور یک داور عرب باعث حاشیه خواهد شد بنابراین بازیکنان ما باید هوشیار باشند تا اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد

قطر را ببریم قهرمان خواهیم شد

علی چینی در خصوص امید به قهرمانی ایران گفت: همه امیدوار هستیم تا تیم ملی بعداز گذشت ۴۷ سال به قهرمانی برسد ، بازیکنان می دانند که دو بازی حساس تا قهرمانی پیش رو دارند ، آنها نباید اشتباه کنند ، بهانه دست داور ندهند و با آرامش کامل بازی کنند ، به اعتقاد من قطر را شکست دهیم که دور از دسترس هم نیست می توانیم قهرمان آسیا شویم ، کادر فنی باید براساس بازی با قطر ترکیب اصلی را به میدان بفرستد تا ان شالله بتوانیم برنده از زمین خارج شویم.

اشتباهات فردی به ما ضربه زد

کارشناس فوتبال در خصوص انتقاد از عملکرد خط دفاع تیم ملی تصریح کرد: باید ببینیم منتقدان از ساختار دفاعی انتقاد می کنند یا از اشتباهات فردی ،به اعتقاد من ساختار دفاعی ما خوب است چون بازیکنان با تجربه ای داریم و دریافت سه گل در یک تورنمنت بزرگ آن هم در ۵ بازی نشان می دهد ساختار دفاعی خوب است اما ما سه گلی که دریافت کردیم بدلیل اشتباهات فردی بوده که امیدوارم در دیدار حساس برابر قطر و برای رسیدن به فینال و قهرمانی اشتباهات خط دفاع به صفر برسد تا بتوانیم با شکست قطر به فینال جام ملتهای آسیا راه پیدا کرده و به قهرمانی دست پیدا کنیم.

نظرات بینندگان