کد خبر: ۴۴۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
قلعه‌نویی:

حساس‌ترین بازی در پیش است

سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران با تاکید بر این که بازیکنان این تیم می خواهند برنده شوند و به فینال برسند، گفت: حساس‌ترین بازی را در این مرحله داریم چون زحمات پنج بازی گذشته در این بازی است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری قبل از بازی تیم‌های ملی ایران و قطر در نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا گفت: حساس ترین بازی را در این مرحله داریم چون زحمات پنج بازی گذشته در این بازی است.

وی ادامه داد: پس از پایان بازی با ژاپن با بازیکنان صحبت کردم که در دوره های گذشته هم به این مرحله رسیدید. حالا به قطری فکر کنید که هم قهرمان دوره قبل بوده و هم میزبان است. در تمرین دیروز کاملا احساس کردم آنها با تمام وجود می خواهند ببرند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: نقدهایی به ما وارد شد که منصفانه نبود و به تیم ملی کمک نکرد چون موقعیت گل داشتیم ولی از موقعیت ها استفاده نکردیم. در بازی با ژاپن هم قبل از اینکه گل بخوریم هیچ موقعیتی به حریف ندادیم. طبق برنامه توانستیم هافبک های آنها را از کار بیندازیم. به خواسته های فنی خودمان به خوبی رسیدیم. یکسری تغییرات به خاطر فشردگی بازی ها خواهیم داشت. یقین داریم آنها بهترین عملکرد خود را خواهند داشت.

او درباره انتخاب داور عرب زبان و همچنین تخصیص کمترین جایگاه برای تماشاگران فوتبال ایران تصریح کرد: بخشی از سوال شما را باید AFC پاسخگو باشد. ما در برنامه ریزی بازی ها خیلی ضرر کردیم. برای بازی با ژاپن کمتر از ۷۲ ساعت استراحت داشتیم. در تصمیمات داوری هم VAR با ما مهربان نبود. در بازی با ژاپن داور می توانست یک بار از آن استفاده کند. یقینا آنچه آسیا می خواهد عدالت است که حتما انجام خواهد شد. فوتبال شعاری به اسم بازی جوانمردانه دارد که در همه ابعادش است. امیدوارم این مهم انجام شود.

امیر قلعه نویی در پاسخ به سوالی مبنی بر پیروزی چهار بر صفر ایران مقابل قطر در تورنمنت اردن و تاثیر آن روی بازی فردا تاکید کرد: سوال شما را در دو بخش جواب می دهم. خیلی ها به همان تورنمنت انتقاد کردند و گفتند اگر جمع می شدیم ما هم اول می شدیم اما از همان چهار تیم سه تیم به این مرحله راه یافتند.

وی ادامه داد: یک مربی بزرگی بود می گفت بعصی بازی ها برای بازیکن است نه مربی. این شرایط حساسی است که الان در آن حضور داریم. پس از پایان بازی با ژاپن بازیکنانم را جمع کردم و گفتم باید این پیروزی را فراموش کنیم. دیدار با ژاپن و بازی با قطر در گذشته بوده و به آمار تاریخ پیوسته است.

امیر قلعه نویی: من از بازیکنانم انتظار داریم مقابل قطر بهتر، دونده تر و جنگنده تر از دیدار با ژاپن باشند. می دانیم شرایط خیلی سختی داریم اما ما به این تیم ایمان داریم و اطمینان داریم کارهای بزرگتری می توانند انجام دهند. شما رفتار طارمی را در بازی قبلی ببینید که اتحاد ما را نشان داد و صداقت در رفتار آنها موج می زند.

قلعه نویی در پاسخ به اینکه قبول دارید خط دفاعی قطر کندی خاصی دارد و آیا طارمی با این شرایط به خط حمله اضافه می شود گفت: عمده تاکتیک ما روی قدرت تیمی است. در بازی با ژاپن تصمیم گرفتیم میلاد محمدی را جانشین احسان حاج صفی کنیم که مثل خیلی از تغییرات دیگر مورد تخریب برخی قرار گرفت. در بازی با قطر هم با توجه به تاکتیک حریف و همچنین خستگی بازیکنان تغییراتی را خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان این که بازیکنان از نظر روحی شرایط خوبی دارند و کنار هم هستند به اتفاقات دیدار با ژاپن اشاره کرد و گفت: ما برای کارهایی که در زمین انجام می شود برنامه داریم. برای زدن پنالتی هم برنامه داشتیم.

وی ادامه داد: بین دو نیمه از آنالیزهایی که داشتیم استفاده کردیم و نکات لازم را به بازیکنان گفتیم. در زمان حضورم در باشگاه هم چنین کاری می کردم‌ در تیم ملی هم در بازی با ژاپن نکات فنی را هم درباره عملکرد سه هافبک میانی گفتیم. می توانستیم گل های بیشتری بزنیم مثل گلی که سردار آزمون زد اما آفساید اعلام شد.

امیر قلعه نویی ادامه داد: مربی موفق در فوتبال ایران باید صداقت و عشق داشته باشد. ما برنامه داشتیم و از همان موقع می دانستیم چه حرکتی بزنیم. آن وقت بعضی ها با میکروفن و برنامه های تلویزیونی دست به تخریب می زنند. من می گویم اول راه ورزش و فوتبال هستیم.

او به تمجید از آنالیزورهای خودش پرداخت و گفت: همین آقای کمانگیری که اکنون حرف هایم را به انگلیسی ترجمه می کند همراه با همکارانش خیلی کمک می کند. او یک مقاله ای نوشت که فیفا از آن تمجید کرد. این در حالی است که روزنامه ها و برنامه های صدا و سیما از آن گذشتند. اگر هر جای دیگری از دنیا بود یک ماه به آن می پرداختند.

قلعه نویی افزود: من هرجا بودم با صداقت سعی کردم کار کنم جز دوره ای از مربیگری آن در استقلال تهران که بعدا به آن خواهم پرداخت. فوتبال مثل ابر بهار است. به بازیکنانم گفتم شما در جایی از تاریخ هستید که می توانید آن را رقم بزنید. بعضی بازیکنان در یک فرصت تاریخی هستند که شاید دیگر نتوانند حضور داشته باشند. ابر بهار اینگونه است که اگر بارید می توان آن را برنامه ریزی کرد اما اگر برنامه ریزی نکنیم تبدیل به سیل می شود.
نظرات بینندگان