کد خبر: ۴۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
زاکانی:

هزینه تراموا یک‌دهم مترو است

زاکانی با بیان اینکه تراموا مصوبه شورای عالی ترافیک دارد و به شورای شهر نمی‌آید، گفت: ما مشاور گرفته‌ایم و مطالعات تکمیلی مبنای تصمیم‌گیری شده است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از شهر شهردار تهران در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قراردادها منوط به دریافت مجوزها از شورای شهر و پیگیری امور توسط وزارت صمت و وزارت امور خارجه است، گفت: چین اعلام کرده که چهار تا شش ماه پس از عقد قرارداد وسایل حمل و نقل عمومی را تامین خواهد کرد. قرار شد ما ظرف ۱۰ روز مجوزها را دنبال کنیم. مجوز تراموای چرخ لاستیکی از شورای عالی ترافیک دریافت شده اما هنوز در مرحله تفاهم است و در سفر چینی ها به تهران موارد بررسی خواهد شد. امیدواریم عدد ۱۲ تا ۱۳ میلیارد دلاری را با موافقت شورا به نتیجه برسانیم.

زاکانی با بیان اینکه طرح جامع ترافیک پیش از این در شورا تصویب شده و به شورای عالی ترافیک ارسال شده است، گفت: شورای عالی اشکالاتی را در این طرح مطرح و اعلام کرد که مبتنی بر روزآمدی امروز نیست.‌ ما این الزامات و اصلاحات را به شورای عالی ارسال کرده و وزارت کشور نیز آن را تصویب کرد؛ لذا آنچه انجام شد اصلاح طرح ترافیک قبل بود.

وی با بیان اینکه تراموا مصوبه شورای عالی ترافیک دارد و به شورای شهر نمی‌آید، گفت: ما مشاور گرفتیم و مطالعات تکمیلی مبنای تصمیم‌گیری شده است. در مجموع ۶ خط مترو، دو خط سریع السیر ضربدری از کرج به ورامین و پردیس به شهریار، دو خط تراموا، دو خط بی‌آرتی و یک خط سریع السیر تی آر تی بررسی شد.

زاکانی با بیان اینکه سرعت، کیفیت و قابلیت ساخت مسکن توسط چینی ها مدنظر است، گفت: با این اقدامات کمر غول قیمت مسکن در تهران شکسته خواهد شد.

شهردار تهران اعلام کرد: اگر سفر چینی‌ها به تهران به تفاهم برسد، تراموا در پایتخت ایجاد خواهد شد. تراموا دو پنجم ظرفیت مترو انتقال مسافر دارد و هزینه آن یک دهم مترو است.
نظرات بینندگان