کد خبر: ۴۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

خودرو ارزان می‌شود؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر واردات خودرو صورت بگیرد قیمت کاهشی می‌شود و این امر فقط منوط به انجام واردات است.
به گزارش قلم نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اظهارات وزیر صمت مبنی بر اینکه بازار خودرو روبه‌بهبود است، گفت: فکر می‌کنم منظور وزیر صمت این است که واردات صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: توصیه من به مردم این است که در خرید خودرو عجله نکنند تا واردات انجام شود البته اگر دولت اقدام به واردات خودرو نکند ما هم در مجلس مجبور می‌شویم از ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس اظهار کرد: دولت چرا بخش‌نامه واردات خودروهای کارکرده را ابلاغ نمی‌کند ما با چه زبانی باید این مورد را از دولت بخواهیم؛ ۱۰ بار، صد بار خواهش می‌کنیم بعد که می‌رویم از ابزار قانونی استفاده کنیم می‌گویند، چون دم انتخابات است نمایندگان دارند برای خود مانور می‌دهند.

سیاهکلی بیان کرد: این آیین‌نامه بیش از سه ماه است که در دولت تصویب شده چرا دولت آن را ابلاغ نمی‌کند؛ چرا می‌گذاریم بازار خودرو دوباره صعوی شود؟؛ افزایش قیمت خودرو مستقیما بر گردن دولت است.

وی با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز به‌دلیل اتفاقات منطقه است، گفت: اگر واردات خودرو صورت بگیرد قیمت کاهشی می‌شود و این امر فقط منوط به انجام واردات است.

ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد در روزهای آینده

عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر اینکه واردات خودرو طبق روال در حال انجام است و تاکنون ۳۱ هزار خودرو ثبت سفارش شده، درباره ابلاغیه واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد گفت: آیین‌نامه آماده شده و طی روزهای آینده ابلاغ خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده و زمان ابلاغ آن (براساس آنچه گفته شده احتمالا ابلاغ آن به زمان پس از انتخابات مجلس موکول خواهد شد)، تصریح کرد: ابلاغیه واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد آماده شده و طی روزهای آینده ابلاغ خواهد شد.
نظرات بینندگان