کد خبر: ۴۴۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
دیمیتری پسکوف:

ناتو تحت کنترل آمریکا و تهدیدی برای روسیه است

در ادامه تنش‌های کلامی اخیر بین سران کشورهای ناتو و مقامات روسیه، سخنگوی کاخ کرملین تأکید که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تهدیدی برای روسیه است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از راشاتودی، دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه تأکید کرد که ائتلاف نظامی ناتو را آمریکا کنترل و هدایت می‌کند و این ائتلاف ذابزاری برای رویارویی و تهدیدی برای روسیه است.

وی همچنین تأکید کرد که مسکو درباره نحوه برخورد با ناتو تدابیر مناسب را اتخاذ می‌کند.

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه در ادامه درباره تازه‌ترین تحولات جنگ در اوکراین گفت: ضد حمله ناموفق و شکست در میدان نبرد کی یف را به سمت افزایش رویارویی‌های داخلی سوق می‌دهد؛ به میزان موفقیت‌های روسیه در عملیات نظامی این رویارویی نیز افزایش می‌یابد

دیمیتری پسکوف همچنین به گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال اسعفای فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین اشاره کرد و دراین‌باره افزود: گزارش‌ها درباره استعفای زالوژنی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین را دنبال می‌کنیم؛ همانطور که واضح است رژیم کی یف با مشکلات بسیاری مواجه است.

دیروز سه‌شنبه «سرگئی نیکیفوروف» سخنگوی مطبوعاتی ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین، گزارش‌های اخیر درباره استعفای «والری زالوژنی»، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین را تکذیب کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت: قطعاً خیر. رییس جمهور فرمانده کل قوا را برکنار نکرده است.»

هم‌زمان وزارت دفاع اوکراین نیز با انتشار بیانیه‌ای استعفای والری زالوژنی را تکذیب کرد.

همچنین ساعاتی پیش «رادوسلاو سیکورسکی» وزیر امور خارجه لهستان در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ» با بیان اینکه آلمان در تیررس موشک‌های روسی مستقر در منطقه کالینینگراد قرار دارد مدعی شد که اروپا تهدید روسیه را به اندازه کافی جدی نگرفته است.

این هشدارهای سیکورسکی آخرین مورد از مجموعه هشدارهای مقامات غربی درباره خطر جنگ احتمالی با روسیه بود.

«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان نیز هفته گذشته اعلام کرد که این کشور باید خود را برای درگیری نظامی با روسیه آماده کند.وزیر دفاع آلمان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ZDF» گفت: برلین باید خطر درگیری نظامی با روسیه را تشخیص دهد، بنابراین نیاز است که آلمان خود را مسلح کند.»

وی دراین‌باره افزود: ما باید این احتمال را در نظر بگیریم. و وقتی چیزی را به حساب می‌آوریم، باید خود را برای خطری که ناشناخته است، آماده کنیم، خواه این خطر رخ داهد یا نه. لازم است خود را برای این احتمال مسلح کنیم - این دقیقاً همان کاری است که ما اکنون به همراه متحدان ناتو خود انجام می‌دهیم. و این لازم است.»

پیستوریوس در ادامه گفت که برای این منظور باید یک تیپ نیروی نظامی آلمانی در منطقه بالتیک حضور داشته باشد که به گفته وی تا سال ۲۰۲۷ نکاملاً آماده رزم» خواهد بود.

وزیر دفاع آلمان همچنین گفت: کارشناسان نظامی روی یک دوره چند ساله حساب می‌کنند که روسیه بتواند این کار را انجام دهد (شروع خصومت‌ها). اینها تخمین و برآورد هستند - هیچکس با اطمینان نمی‌داند. و این زمان یک دوره سه تا پنج سال آینده است- ما باید فعالانه از آن برای مسلح کردن خود استفاده کنیم.»
نظرات بینندگان