کد خبر: ۴۴۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

دمای هوای تهران زیر صفر می‌رود

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، دمای هوای پایتخت تا ۱- درجه سانتیگراد کاهش می‌بابد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، با توجه فعالیت سامانه بارشی طی امروز تا صبح یکشنبه (۷ تا ۸ بهمن‌ماه) آسمان نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با بارندگی پیش‌بینی می‌شود. در نیمه جنوبی بارش باران، نیمه شمالی بارش باران و برف و در ارتفاعات بارش برف و کولاک مورد انتظار است. در بعضی ساعات رخداد مه و محدودیت دید، گاهی رخداد رعد و برق در دامنه‌ها و ارتفاعات با احتمال تگرگ به ویژه اواخر وقت امشب دور از انتظار نیست.

از ظهر شنبه تا دوشنبه (۷ تا ۹ بهمن‌ماه) در بعضی ساعات وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در روز یکشنبه گاهی وزش باد شدید تا خیلی شدید به‌ویژه در نیمه جنوبی نواحی غربی و ارتفاعات مورد انتظار است. از ظهر یکشنبه به‌تدریج کاهش ابر و کاهش محسوس دما و روزهای دوشنبه و سه شنبه آسمانی صاف تا قسمتی ابری و پدیده غالب وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

از بعد از ظهر سه شنبه دوباره با ورود سامانه بارشی آسمان نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، توچال با کمینه دمای  ۱۰- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۸ بهمن‌ماه) ابری و وزش باد شدید، گاهی بارش باران، به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه‌ (۹ بهمن‌ماه) کمی‌ابری تا نیمه‌ابری و وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای صفر  و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته، ایستگاه‌های شهریار ۶.۳ میلیمتر، شمیرانات- اقدسیه ۵ میلیمتر، میگون ۴.۳ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۴ میلیمتر، پردیس ۳.۸ میلیمتر، آبعلی ۳.۵ میلیمتر، لواسان،  ورامین ۳.۵ میلیمتر، شرق تهران ۲.۸ میلیمتر،فرودگاه امام خمینی (ره) ۲.۴ میلیمتر، فیروزکوه ۲.۱ میلیمتر و دماوند ۲ میلیمتر بارش ثبت کرده‌اند.
نظرات بینندگان