کد خبر: ۴۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹

صدور «کد استخدامی» برای ۳۵ هزار معلم «مهرآفرین»

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش از صدور کد استخدامی و انجام رتبه‌بندی ۳۵ هزار معلم «مهرآفرین» خبر داد و اعلام کرد که با استخدام این نیروها در آموزش و پرورش می‌توان گفت که از این پس دیگر معلم مهرآفرین در آموزش و پرورش نداریم.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا, علی فرهادی، با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳۵ هزار معلم مهرآفرین در کل کشور وجود دارد، درباره فرآیند تبدیل وضعیت این نیروها اظهار کرد: با رایزنی‌های انجام شده با سازمان اداری استخدامی، درحال اخذ «شناسه استخدامی» برای معلمان مهر آفرین هستیم.

وی در پاسخ به اینکه پس از صدور کد استخدامی، این معلمان رتبه بندی می‌شوند؟، خاطر نشان کرد: رتبه بندی مهرآفرین به شرطی که این نیروها کار آموزشی انجام دهند و سر کلاس باشند، انجام می‌شوند. درحال حاضر رتبه بندی آن دسته از معلمان مهرآفرین که کد استخدامی گرفتند انجام شده است. درحال انجام کارهایی مربوط به آن دسته از معلمان مهرآفرین هستیم که هنوز کد استخدامی نگرفته‌اند و به محض گرفتن کد استخدامی، این دسته از معلمان نیز رتبه بندی می‌شوند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان مهر آفرین تا کنون کد استخدامی نداشتند و چون در سازمان اداری استخدامی به عنوان معلم دیده نمی‌شدند، رتبه بندی آنها تایید نمی‌شد، اعلام کرد: از این پس با صدور کد استخدامی و رتبه بندی معلمان مهرآفرین عملا دیگر چیزی به اسم معلم مهرآفرین باقی نمی‌ماند و همه این معلمان جزو نیروهای استخدامی آموزش و پرورش می‌شوند. تا کنون نیز به دلیل نداشتن کد استخدامی به عنوان معلم مهرآفرین شناخته می‌شدند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر انعقاد قرارداد با معلمان خرید خدمات، توضیح داد: به طور کلی حدود ۲۶ هزار و ۳۰۰ معلم خرید خدمات در سراسر کشور داریم‌. تا کنون در بحث قرارداد معلمان خرید خدمات، اینکه این نیروها خرید خدمات یا قرارداد کار معین شوند؟ اینکه به چه شکلی از این نیروها استفاده کنیم و پرداختی به آنها داشته باشیم؟، دچار مشکل بودیم چراکه سال گذشته وزیر وقت تعهد داده بودند که در ازای آزمون استخدامی، نیروهای خرید خدمات به کار گرفته نشوند.

فرهادی با بیان اینکه امسال با توجه به نیازی که به نیروی انسانی داشتیم و نیز با توجه به کیفیت معلمان خرید خدمات این نیروها را به کار گرفتیم، ادامه داد: برخی از معلمان خرید خدمات چندین سال سابقه تدریس دارند و بسیار خوب هستند. برای به کارگیری مجدد این معلمان باید از دولت مجوز می‌گرفتیم. در این راستا معاون اول رئیس جمهوری دستور ویژه دادند تا این موضوع حل شود.

وی تاکید کرد: حداکثر تا ۱۰ روز آینده ما قرارداد خرید خدمات این دسته از معلمان را منعقد می‌کنیم. قبل از پایان سال هم حداقل دو ـ سه ماه حقوق آنها را پرداخت می‌کنیم. مستحضر هستید که سال قبل معلمات خرید خدمات بعد از عید و در اردیبهشت ماه حقوق گرفتند. ما به زودی حقوق دو ماه آنها را پرداخت می‌کنیم قبل از عید نیز یک حقوق دیگر را پرداخت می‌کنیم و نهایتا قرارداد خرید خدمات این دسته از معلمان را در کل کشور منعقد می‌کنیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا برای سال تحصیلی آینده معلمان خرید خدمات به کار گرفته می‌شوند؟‌، عنوان کرد: در صورت داشتن مجوز و نیاز از این نیروها استفاده می‌کنیم.

بنابر اعلام معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش، در حال حاضر کادر آموزش و پرورش حدود ۹۰۰ هزار نفر هستند که از این تعداد ۷۵۰ هزار نفر کادر آموزشی این وزارتخانه محسوب می‌شوند که یا در مدارس و یا کانون‌های تربیتی و فرهنگی و اردوگاه‌ها کار آموزشی و یا کار تربیتی انجام می‌دهند.
نظرات بینندگان