کد خبر: ۴۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
سوییس:

بدون مشارکت روسیه، صلح در اوکراین غیرممکن است

وزیر خارجه سوییس تأکید کرد که روسیه یکی از طرف‌های مستقیم است و بدون مشارکت مسکو در گفت‌وگوهای صلح، هیچ صلحی در اوکراین برقرار نخواهد شد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از اسپوتنیک، «ایگنازیو کاسیس» وزیر خارجه سویس تأکید کرد که بدون مشارکت روسیه، رسیدن به صلح در اوکراین غیرممکن است.

وزیر خارجه سویس در حاشیه نشست با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: ماهیت اصلی این نشست درباره شرایط برگزاری اجلاس صلح در اوکراین بود که در حال حاصر گفت‌وگو درباره آن با شُرکا و طرف‌های اصلی مانند روسیه در جریان است.

کاسیس توضیح داد که بدون روسیه هیچ گونه راه‌حل صلحی وجود نخواهد داشت و تأکید کرد که روسیه محور اصلی آن چیزی است که هم‌اکنون در حال رخ‌دادن است و طرف مستقیم این جدال است.

وزیر خارجه سویس دیدار با وزیر خارجه روسیه را «ایجاد گفت‌وگو» با هدف پیگیری راه‌حل صلح توصیف کرد.

وی در ادامه افزود: من نمی‌توانم بیشتر از این توضیح بدهم. می‌توانید درک کنید که این گف‌وگوها باید مخفی باقی بماند. وزیر خارجه سویس در ادامه گفت که دیدارهای مشابهی در روزهای آینده با نمایندگان هند و چین نیز برگزار خواهد شد و علی‌رغم مواضع متضاد مسکو و کی‌یف برای برقراری صلح در اوکراین، هیچ جایگزینی برای توافق جمعی نیست.

به نوشته اسپوتنیک، روسیه بارها آمادگی خود برای آغاز گفت‌وگوهای صلح با اوکراین را تکرار کرده، اما مقامات کی‌یف این گفت‌وگوها را در سطح قانونی ممنوع اعلام است. کرملین همچنین تأکید کرده که در حال حاضر هیچ پیش‌شرطی برای حرکت به سمت صلح وجود ندارد، گرچه رسیدن به اهداف «عملیات نظامی ویژه» همچنان از اولویت‌های مسکو است؛ ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه نیز هرگز گفت‌وگوهای صلح را رد نکرده و طرف دیگر (اوکراین) نیز باید آمادگی خود را به صورت مستقیم اعلام کند.
نظرات بینندگان