کد خبر: ۴۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
ارتش یمن:

تجاوزهای آمریکا و انگلیس بی‌پاسخ نمی‌ماند

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به حملات شبانه جدید آمریکا و انگلیس به این کشور تاکید کرد که این تجاوزها بی‌پاسخ نمی‌ماند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از الجزیره، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که آمریکا و انگلیس ۱۸ حمله علیه صنعاء، الحدیده، تعز و البیضا انجام دادند.

وی تاکید کرد که این تجاوزهای آمریکا و ‌انگلیس بی پاسخ و مجازات نخواهد ماند.

پیش از این «محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در گفت وگو با شبکه المسیره این کشور اظهار داشت:‌ هدف حملات آمریکا و انگلیس در حمله به یمن تلاشی جدید برای منصرف کردن این کشور از حمایت از غزه است. یا همان توقف عملیات دریایی یمن است که محقق نخواهد شد.

عضو شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که عملیات دریایی یمن (علیه کشتی های رژیم صهیونیستی) برای جلوگیری از نسل کشی و محاصره مردم غزه است در حالیکه آمریکایی ها برای حفاظت از رژیم جنایتکار و تروریستی اسرائیل، مردم یمن را بمباران می کنند و بین این دو گزینه تفاوت اساسی وجود دارد.

وی تصریح کرد که آمریکایی ها و انگلیسی ها باید بفهمند که ما در زمان پاسخگویی هستیم و مردم یمن هیچگاه تسلیم نمی شوند.

آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا، هلند و بحرین ساعاتی قبل در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که هشت پایگاه نظامی جنبش انصارالله یمن را هدف حمله قرار دادند.

در این بیانیه ادعا شده که این حملات علیه مواضع موشکی و کنترل هوایی ارتش یمن انجام شده است.

آمریکا و متحدانش همچنین بدون ارایه سندی مدعی شدند، انبارهای زیرزمینی در این حملات هدف قرار گرفته شده است.

المسیره بامداد امروز (سه‌شنبه) گزارش داده بود که شهر صنعا پایتخت یمن هدف تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، پایگاه الحفا در شهرستان السبعین چهار نوبت و پایگاه الدیلمی در شهرستان بنی الحارث واقع در استان صنعا نیز در چهار نوبت هدف حمله آمریکا و انگلیس قرار گرفتند.

این گزارش می افزاید، منطقه البرح در شهرستان مقبنه و منطقه الجنید در شهرستان التعزیه واقع در استان تعز و شهرستان رداع در استان البیضاء نیز هدف حمله تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس قرار گرفته است.
نظرات بینندگان