کد خبر: ۴۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

انتقاد ماتئوس از انتخاب دوباره مسی

لوتار ماتئوس عقیده دارد لیونل مسی نباید به عنوان بهترین فوتبالیست سال انتخاب می‌شد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از اسپورت‌بازر، مهم‌ترین جایزه سال فوتبال در حالی که هالند و مسی هر دو ۴۸ رای داشتند، به ستاره آرژانتینی رسید تا لیونل مسی در کسب جایزه The Best هت‌تریک کند. علت انتخاب مسی، قوانین فیفا مبنی بر ارجحیت آرای کاپیتان‌ها به سرمربیان بود. سیزده کاپیتان تیم‌های ملی مسی را برگزیده بودند و یازده کاپیتان تیم‌های ملی، غول نروژی را انتخاب کرده بودند.

لوتار ماتئوس از انتخاب لیونل مسی به عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۲۳ فیفا انتقاد کرد و اهمیت این جایزه را زیر سوال برد. ماتئوس گفت: اگر جام جهانی را در نظر نگیرید که باعث شد مسی به توپ طلا برسد، جایزه بهترین فوتبالیست سال فیفا نباید به او می‌رسید. من هم فکر می‌کنم او بهترین فوتبالیست ۲۰ سال گذشته است اما هیچ عنوان بزرگی را با پاریس و میامی کسب نکرد.

آخرین فوتبالیست آلمانی که برنده بهترین بازیکن سال فیفا شد، در ادامه گفت: بهترین گزینه ارلینگ هالند بود و او باید به این مهم می‌رسید. مهاجم ۲۳ساله با سیتی عناوین مهمی را کسب کرد و شایسته این عنوان بود. هالند پس از سال فوق‌العاده‌اش با منچسترسیتی مطمئناً شایسته دریافت این جایزه بود.

مهاجم سابق دورتموند ۴۴ گل در ۵۴ بازی در تمام رقابت‌ها به ثمر رساند و سه‌گانه لیگ قهرمانان، لیگ برتر و جام حذفی را به دست آورد.

مسی که تابستان گذشته از پاری‌سن‌ژرمن به اینترمیامی رفت، قهرمان لیگ فرانسه و جام اتحادیه در ایالات متحده آمریکا شد.
نظرات بینندگان