کد خبر: ۴۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
بایدن:

ترامپ نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه است

وزرای امور خارجه ترکیه و مالزی پیرامون مسایل دوجانبه و منطقه‌ای تلفنی گفت‌وگو کردند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پیش از اتمام انتخابات حزبی در آیووا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: به نظر می‌رسد دونالد ترامپ در آیووا پیروز شده است. او قاعدتا در سوی دیگر (حزب جمهوری‌خواه) نامزد پیشتازی محسوب می‌شود.

وی ضمن آنکه لینک کمک‌های مالی به کارزار انتخاباتی‌اش را در پست شبکه اجتماعی ایکس ضمیمه کرد، افزود: اما یک چیز؛ این انتخابات بین من و شما و جمهوری‌خواهان افراط‌گرا بود. مسئله‌ای که هم دیروز صدق می‌کرد و هم فردا صدق خواهد کرد.

کمتر از نیم ساعت پس از آنکه انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواهان در ایالت آیووا آغاز شد، خبرگزاری آسوشیتدپرس از پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و چهره پیشتاز حزب خودش در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست‌جمهوری این کشور خبر داد.

طبق گزارش یاهو نیوز، با شمارش ۹۹ درصد آرا، دونالد ترامپ با کسب ۵۶ هزار و ۲۶۰ رای، ۵۱ درصد آرا را به خود اختصاص داد و بعد از او «ران دی‌سانتیس» فرماندار فلوریدا و «نیکی هیلی» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل به ترتیب با ۲۱.۲ و ۱۹.۱ درصد آرا در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

دونالد ترامپ به مناسبت پیروزی در انتخابات مقدماتی آیووا در دِموین، مرکز این ایالت سخنرانی کرد و گفت: من واقعا فکر می‌کنم اکنون زمان آن است که همه، کشور ما، چه جمهوری‌خواه و دموکرات و چه لیبرال و محافظه‌کار گرد هم آیند. خیلی خوب می‌شود اگر همه ما بتوانیم دور هم جمع شویم تا جهان و تمامی مشکلات و ویرانی‌ها را سر و سامان دهیم.
نظرات بینندگان