کد خبر: ۴۴۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

ادعای اوکراین درباره سرنگون کردن ۲ هواپیمای روسی

نیروی هوایی اوکراین امروز (دوشنبه) مدعی شد که دو فروند هواپیمای فرماندهی ارتش روسیه را بر فراز دریای آزوف سرنگون کرده است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، در تازه‌ترین تحولات از جنگ روسیه و اوکراین، نیروی هوایی اوکراین همچنین مدعی شد که ماموریتی «موفقیت‌آمیز» را علیه نیروهای روسی انجام داده است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروی هوایی اوکراین همچنین در رسانه‌های اجتماعی مدعی شد که یک فروند هواپیمای رهگیری راداری دوربرد "A-۵۰" و یک مرکز کنترل هوایی Il-۲۲ را هدف قرار داده است.

مسکو اظهارنظری درباره ادعای اوکراین نداشته است.

براساس گزارش اوکراینی‌ها، A-۵۰ اندکی پس از شروع ماموریت گشت‌زنی خود در نزدیکی کریلووکا در زاپوریژیا در حوالی ساعت ۹ شب در ۱۴ ژانویه مورد اصابت قرار گرفت و از رادارها ناپدید شد و نتوانست به مرکز هوانوردی پاسخ دهد و به دنبال آن گزارشی از یک خلبان جنگنده روسی سوخو ۳۰ منتشر شد که شعله‌های آتش و کاهش ارتفاع یک هواپیمای ناشناس را مشاهده کرد.

طبق همین گزارش‌ها، هواپیمای Il-۲۲M۱۱ که در اطراف روستای استریلکوف در خرسون انجام وظیفه می‌کرد، در نزدیکی سواحل دریای آزوف حدود ساعت ۹ شب همان روز مورد اصابت قرار گرفت و پس از برخورد، خدمه هواپیما درخواست فرود اضطراری در روسیه، تخلیه، آمبولانس و ماشین آتش‌نشانی کردند.
نظرات بینندگان