کد خبر: ۴۴۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵

نود و هفتمین روز جنگ؛ غزه همچنان زیر آتش ارتش صهیونیستی است

جنگ در نوار غزه در حالی امروز (پنجشنبه) وارد نود و هفتمین روز خود شد که درگیری‌ها در محورهای مختلف ادامه دارد و قرار است که دادگاه تاریخی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام نسل کشی در غزه امروز در دیوان بین‌المللی دادگستری آغاز شود.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، منابع رسانه‌ای فلسطین در این باره اعلام کردند که درگیری‌ها میان مبارزان فلسطینی و ارتش رژیم صهیونیستی در محورهای مختلف نبرد زمینی در غزه ادامه دارد و بمب‌افکن‌های رژیم اشغالگر نیز چند منطقه در این باریکه را بمباران کردند.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین حملات وحشیانه چند خانه را در شهر خان‌یونس هدف قرار داده و این خانه‌ها را بر سر ساکنانش ویران کردند.افزایش شمار شهدای رسانه
در همین راستا، دفتر اطلاع رسانی دولتی غزه اعلام کرد که در ادامه حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه دو خبرنگار دیگر به شهادت رسیدند و شمار شهدای خبرنگار از آغاز تجاوزات اشغالگران به ۱۱۴ نفر رسید.

طبق این گزارش، «فواد ابو خماش» روزنامه نگار فلسطینی، در پی حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به همراه چند فلسطینی دیگر در مرکز نوار غزه به شهادت رسید.

«احمد بدیر» دیگر روزنامه نگار نیز در بمباران صهیونیست‌ها در اطراف بیمارستان «شهدای الاقصی» در «دیر البلح» در مرکز نوار غزه به شهادت رسید.

حمله به نیروهای هلال احمر
هلال احمر فلسطین نیز در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن نیروهایش در غزه توسط صهیونیست‌ها خبر داد.

در بیانیه هلال احمر در این باره آمده است: اسرائیل عمداً و حتی پس از هماهنگی با شرکای بین‌المللی خدمه ما را هدف قرار می‌دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما نسبت به هدف قرار دادن بیمارستان‌های باقی مانده در خانیونس و در مرکز غزه هشدار می‌دهیم.
مجروح شدن ۶۰۰۰ نظامی صهیونیست
رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز اذعان کردند که ۶۰۰۰ نظامی ارتش رژیم اشغالگر از ابتدای عملیات طوفان الاقصی تاکنون مجروح شده‌اند.

رسانه‌های عبری گزارش دادند: در جنگ کنونی غزه شاهد ارقام وحشتناکی در تعداد افراد دارای معلولیت دائمی هستیم.

طبق گزارش این رسانه‌ها، از میان ۶ هزار نظامی که از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تا کنون در جنگ زخمی شدند، ۲ هزار نفر به معلولیت دائم دچار شده‌اند.

یورش صهیونیست‌ها به جنین
رسانه‌های فلسطین نیز اعلام کردند که در ساعات اولیه صبح امروز نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر جنین در کرانه باختری یورش بردند.

طبق گزارش‌ها، در ساعات اولیه امروز گروه بزرگی از اشغالگران همراه با چند بولدوزر از محورهای مختلف به شهر جنین و محله‌ها یورش برده و تک‌تیراندازهای آنها بر بالای ساختمان‌های بلند مستقر شدند و اردوگاه جنین و چند بیمارستان این شهر را محاصره کردند.
برخی منابع پزشکی اعلام کردند در یورش نیروهای اشغالگر به این شهر چند فلسطینی زخمی شدند.

در مقابل نیروهای مقاومت با یک بمب دست‌ساز بزرگ نیروهای اشغالگر را هنگام یورش‌شان به شهر جنین هدف قرار دادند.

منابع رسانه‌ای فلسطین همچنین از بازداشت چند فلسطینی در یورش صهیونیست‌ها به جنین خبر دادند.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر (دهم آذر) بار دیگر از سر گرفته شد.

طبق اعلام وزارت بهداشت غزه، جنایات صهیونیست‌ها تا کنون ۲۳ هزار و ۳۵۷ شهید و بیش از ۵۹ هزار مجروح برجای گذاشته است.
نظرات بینندگان