کد خبر: ۴۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
معاون اول رییس‌جمهور:

جزایر کشور ظرفیتی برای اقتصاد دریامحور هستند

معاون اول رییس‌جمهور گفت: جزایر جمهوری اسلامی در حقیقت ثروت و ظرفیتی بزرگ در جهت توسعه گردشگری، بهره‌برداری از سواحل و توسعه اقتصاد دریامحور هستند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، جلسه بررسی راهکارهای توسعه و عمران جزایر کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

«محمد مخبر» در این جلسه با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه ای نسبت به توسعه و عمران جزایر ایران دارد، گفت: جزایر جمهوری اسلامی در حقیقت ثروت و ظرفیتی بزرگ در جهت توسعه گردشگری، بهره برداری از سواحل و توسعه اقتصاد دریامحور هستند.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد و نگاه جامع الاطراف برای توسعه جزایر کشور و تسریع در نهایی شدن سند توسعه جزایر ایرانی، تصریح کرد: مصوبات مربوط به توسعه و عمران جزایر که در جلسات هیأت دولت و سایر کارگروه‌های مربوطه به تصویب رسیده اند باید به طور جدی و در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرند.

در این جلسه که وزرای کشور، امور خارجه، راه و شهرسازی، معاون اجرایی رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاونین سایر دستگاه‌های ذیربط نیز حضور داشتند، راهکارهای توسعه، پیشرفت و عمران جزایر کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

احداث و تکمیل پروژه‌های مسکونی و مراکز درمانی، توسعه حمل و نقل عمومی در جزایر، تکمیل پروژه‌های زیرساختی و زیربنایی، اجرای طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام با اولویت اشتغالزایی، توسعه بنادر و تأسیسات بندری، اجرا و تکمیل طرح‌های گردشگری و ایجاد مجتمع‌های فرهنگی، ایجاد فرصت‌های شغلی با محوریت آبزی پروری، ساخت قایق‌های سبک و تولید و تراش سنگ‌های زینتی از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد دستگاه‌های اجرایی مربوطه این برنامه‌ها را با جدیت پیگیری کنند.


نظرات بینندگان