کد خبر: ۴۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
وزیر دفاع ایتالیا:

زمان دیپلماسی در جنگ اوکراین فرا رسیده است

وزیر دفاع ایتالیا ضمن تاکید بر شکست اوکراین در ضدحمله‌اش گفت که زمان دیپلماسی جهت ایجاد صلح میان روسیه و اوکراین فرا رسیده است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، «گوئیدو کروستو» وزیر دفاع ایتالیا در پارلمان این کشور اظهار کرد: ضدحمله ۲۰۲۳ اوکراین نتیجه مطلوب به همراه نداشته و موقعیت نظامی باید به طور واقع‌بینانه بررسی شود.

طبق گزارش رویترز، وزیر دفاع ایتالیا افزود: از این جهت، به نظر می‌رسد زمان دیپلماسی فرا رسیده است و در کنار آن حمایت‌های نظامی باید تداوم یابد زیرا سیگنال‌های مهمی از هر دو طرف دریافت می‌شود.

وی تصریح کرد: همه این موارد را باید در نظر گرفت تا به مذاکرات جهت توقف این درگیری ختم شود و هم‌چنین روند عادی‌سازی باید نه تنها میان روسیه و اوکراین بلکه با دیگر کشورهای غربی شکل بگیرد.

البته گوئیدو کروستو به عنوان یکی از حامیان سرسخت کی‌یف ادعا کرده که هرگونه «مذاکرات صلح باید تهاجم روسیه علیه اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ را به رسمیت بشناسد.»

او در این خصوص افزود: تمامیت ارضی اوکراین و به رسمیت شناختن مرزهای این کشور همچنان هدف جامعه بین‌المللی است.

در فوریه سال جاری میلادی جنگ اوکراین ۲ ساله خواهد شد. این کشور در ژوئن گذشته ضدحمله‌ای را آغاز کرد که به اذعان مقامات اوکراینی و غربی نتوانسته دستاورد قابل توجهی را کسب کند.  ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که کشورش متحمل خسارات جانی و مالی سنگینی شده‌ است، همچنان قصد دارد به این جنگ ادامه دهد.

وی چند روز پیش در مصاحبه با نشریه اکونومیست، «درز اطلاعاتی» را عامل شکست ضدحمله‌ اوکراین دانست اما با این حال برنامه‌های تازه‌ای را درخصوص اولویت‌های اصلی نظامی این کشور به اشتراک گذاشت و تاکید کرد که «جدا کردن کریمه بسیار مهم است.»
نظرات بینندگان