کد خبر: ۴۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
وزیر کشور:

انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

وزیر کشور گفت: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگی اتفاق افتاد که امنیت پیش بینی شده بود و جایی رخ داد که مردم به صورت معمول عبور و مرور داشتند تا خود را به مراسم برسانند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، احمد وحیدی چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره فرد بازداشت شده مرتبط با حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: دستگیری این افراد جریان مستمر است و هرچه پیشتر برویم عوامل مرتبط با این حادثه شناسایی می‌شوند و با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی گفت: اعلام شد که یک مورد انتحاری  تاجیکستانی بود و مورد دیگر باید دقیقتر معلوم شود که شهروند کجا بودند. احتمالا نفر دوم هم تاجیکستانی باشد.

وی افزود: تروریست ها از یکی از کشورهای همسایه به صورت غیرقانونی  وارد کشور شدند.

وی در مورد وابستگی این تروریست ها به سرویس هایی خارجی، اظهار کرد: آنها خودشان را داعشی می‌دانند ولی داعش پرورش یافته صهیونیست‌ها و آمریکایی‌هاست. داعش می‌خواست این اتفاقات را در مناطق مختلفی توسعه دهند که با امریکا و صهیونیست ها مشکل دارند مثلا سوریه و عراق و ایران که در محور مقاومت قرار دارند. لبنان هم محور مقاومت است ولی عملیات آن‌ها در آن‌جا شکست خورد.

وزیر کشور درباره آخرین وضعیت مجروحین حادثه تروریستی در کرمان خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ نفر در بیمارستان ها بستری هستند که تعدادی درآی سی یو و بقیه هم در بخش عمومی هستند. چند نفر تحت مراقب ویژه هستند ان‌شاءالله که کسی به تعداد شهدا افزوده نشود.

وحیدی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود کشف جلیقه‌های انتحاری در کرمان، سطح امنیتی مراسم افزایش نیافت؟ گفت: سطح امنیتی مراسم بالا بود و همه پیش‌بینی‌های لازم تا محیط قابل توجهی از آن منطقه مراسم تامین شده بود. امنیت مراسم نه فقط در مزار بلکه تا حول و حوش آن به فاصله قابل توجهی تامین شد. این اتفاق در خارج از رینگی اتفاق افتاد که امنیت پیش بینی شده بود و جایی رخ داد که مردم به صورت معمول عبور و مرور داشتند تا خود را به مراسم برسانند. آن‌ها نتواسنتد به محل برگزاری مراسم ورود کنند، درخارج از رینگ حفاظتی این اقدام را انجام دادند.

وی درباره حمله امروز به یکی از پاسگاه ها راسک، گفت: این حمله در حال بررسی است.

وحیدی در پاسخ به سوال این حملات به دلیل ضعف امنیتی و تجهیزاتی است؟ اظهار کرد: نه لزوما.

وی درباره تامین امنیت انتخابات، تصریح کرد: ستاد امنیت انتخابات با حضور همه دستگاه‌های مسئول تشکیل شده و مسائل امنیتی مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات لارم برای تامین امنیت انتخابات در این ستاد گرفته شده است و ان‌شاءالله مشکلی نخواهیم داشت.
نظرات بینندگان