کد خبر: ۴۴۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

زلنسکی از غرب می‌خواهد تا به روسیه «درس بدهد»!

رئیس‌جمهور اوکراین گفت این کشور تنها در صورتی می‌تواند به مقاومت در برابر روسیه ادامه دهد که کشورهای غربی در جبهه‌های متعددی «همبستگی» خود را نشان و در عین حال برنامه‌های مشترک تولید تسلیحات را افزایش دهند؛ درنتیجه از این طریق «به روسیه درس می‌دهیم که تهاجم هیچ منفعتی ندارد.»
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در کنفرانس سالانه «جامعه و دفاع» در سوئد از طریق ویدئو کنفرانس ضمن آنکه روسیه را «دشمنی بزرگتر در حوزه قدرت نظامی» خواند، گفت: روسیه از توانایی‌هایی که طی چند سال و چندین نسل کسب کرده، علیه اوکراین و اروپا استفاده می‌کند.

طبق گزارش راشا تودی، ولودیمیر زلنسکی با اشاره به حملات روسیه به اوکراین و «فعالیت‌های هیبریدی علیه غرب» افزود: برای آنکه موفقیت‌آمیز بجنگیم و سرزمین‌ها را پس بگیریم و برای آنکه به متهاجم بفهمانیم که تهاجم هیچ منفعتی ندارد، باید دفاع را از طریف همبستگی و کمک‌ها تقویت کنیم.

او هم‌چنین از شرکای اروپایی خواست تا تولید تسلیحات را شدت ببخشند و این اقدام را برای مقاومت در برابر روسیه خواستار شد.

در فوریه سال جاری میلادی جنگ اوکراین ۲ ساله خواهد شد. این کشور در ژوئن گذشته ضدحمله‌ای را آغاز کرد که به اذعان مقامات اوکراینی و غربی نتوانسته دستاورد قابل توجهی را کسب کند. رئیس‌جمهور اوکراین که کشورش متحمل خسارات جانی و مالی سنگینی شده‌ است، همچنان قصد دارد به این جنگ ادامه دهد.

وی چند روز پیش در مصاحبه با نشریه اکونومیست، «درز اطلاعاتی» را عامل شکست ضدحمله‌ اوکراین دانست اما با این حال برنامه‌های تازه‌ای را درخصوص اولویت‌های اصلی نظامی این کشور به اشتراک گذاشت و تاکید کرد که «انزوای کریمه بسیار مهم است.»
نظرات بینندگان