کد خبر: ۴۴۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷

اولین تجربه کاوه در قامت سرمربی

محسن کاوه در قامت سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با حضور ۱۱ کشتی‌گیر فردا راهی کرواسی خواهد شد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، رقابت‌های کشتی آزاد در تورنمنت رنکینگ‌دار زاگرب از ۲۰ تا ۲۵ دی در کرواسی برگزار می‌شود و طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی ۱۱ از ایران در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

این مسابقات نخستین مرحله رقابت‌های رنکینگ کشتی آزاد در سال ۲۰۲۴ است و اولین تجربه محسن کاوه در قامت سرمربی تیم ملی کشتی آزاد است.

رحمان عموزاد و عباس ابراهیم‌زاده در ۶۵ کیلوگرم، یونس امامی و حسین اباذری در ۷۴ کیلوگرم، محمد نخودی و عبدالله شیخ اعظمی در ۷۹ کیلوگرم، هادی وفایی‌پور در ۸۶ کیلوگرم، کامران قاسم‌پور و امیرعلی آذرپیرا در ۹۷ کیلوگرم و امیرحسین زارع و امیررضا معصومی در ۱۲۵ کیلوگرم در تورنمنت زاگرب کشتی بگیرند.

حساس‌ترین مسابقه در وزن ۹۷ کیلوگرم برگزار می‌شود، جایی که کامران قاسم‌پور باید با امیرعلی آذرپیرا مسابقه بدهد. قاسم‌پور که با بدشانسی مسابقات جهانی را از دست داد و در مرحله نخست چرخه انتخابی تیم ملی هم به خاطر مصدومیت شرکت نکرد، به احتمال زیاد در این مسابقات با «کایل اسنایدر» دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از آمریکا هم روبه‌رو خواهد شد. او در مسابقات جهانی آمریکا برابر این کشتی‌گیر تن به شکست داد.

همچنین در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، امیرحسین زارع و امیررضا معصومی دو نماینده ایران در این مسابقات هستند که اگر زارع بتواند در این مسابقه برنده میدان شود در لیست کشتی آزاد برای حضور در المپیک قرار خواهد گرفت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم هم هادی وفایی‌پور در غیاب حسن یزدانی در این مسابقات حضور خواهد داشت. او در صورت پیروزی شانس رویارویی با حسن یزدانی برای حضور در المپیک را پیش رو دارد.

تیم ملی کشتی آزاد فردا راهی زاگراب کرواسی می‌شود، از روز چهارشنبه ۲۰ دی مسابقات کشتی آزاد در اوزان ۵۷، ۶۱، ۶۵، ۷۰، ۷۴، ۸۶ کیلوگرم برگزار خواهد شد. همچنین فینال این اوزان نیز عصر همان روز برگزار می‌شود. در روز پنجشنبه ۲۱ دی‌ماه هم مسابقات در اوزان ۷۹، ۹۲، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم در مرحله مقدماتی تا فینال پیگیری خواهد شد.

این مسابقات یکی از مراحل چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد به حساب می‌آید و به همین خاطر برای کشتی‌گیران حاضر در این مسابقه اهمیت زیادی دارد. طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی، کشتی‌گیرانی همچون «گنو پتریاشویلی» دارنده مدال‌های نقره و برنز المپیک و ۳ طلای جهان از گرجستان، «ژی دنگ» دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان از چین و «نیکولاس گویازدوفسکی» دارنده ۲ مدال برنز جهان و میسون پاریس دارنده مدال برنز جهان ۲۰۲۳ از آمریکا حضور دارند. قرار بود جردن باروز افسانه‌ای هم در وزن ۷۴ کیلوگرم در این مسابقات شرکت کند که اتحادیه جهانی از انصراف او در این مسابقات خبر داد.

چند روز پیش ویزای برخی کشتی‌گیران برای حضور در این مسابقات صادر شده بود، اما ویزای مهدی تقوی که به تازگی در جمع اعضای کادرفنی قرار گرفته بود هنوز صادر نشده است و با توجه به این موضوع او احتمالاً کشتی‌گیران را در این مسابقه همراهی نمی‌کند.
نظرات بینندگان