کد خبر: ۴۴۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱

شهیده «فائزه رحیمی» الگویی برای تربیت معلم است

وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به شهادت دانشجو معلم شهیده «فائزه رحیمی» و ۲۳ دانش آموز در انفجار تروریستی کرمان، گفت: آموزش و پرورش به مثابه یک کلاس شهید تقدیم انقلاب کرد؛ ما این کلاس را برپا خواهیم داشت و امروز این دانشجو، استاد ما است‌.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، رضامراد صحرایی در مراسم تشییع پیکر شهیده فائزه رحیمی که در انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان به شهادت رسید، اظهار کرد: امروز آموزش و پرورش کشور یک معلم و ۲۳ دانش آموز به مثابه یک کلاس شهید تقدیم انقلاب و جبهه مقاومت کرد.

وی افزود: ما این کلاس را برپا خواهیم داشت و امروز این دانشجو استاد ما است‌؛ او نشان داد برای قیمتی شدن چه باید کرد و برای شهید شدن باید شهیدانه زندگی کرد. ما شهادت این شهیده عزیز و ۲۳ دانش آموز مظلوم در حادثه کرمان را ادامه شهادت شهید رضی و شهید سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت می‌دانیم.

صحرایی تصریح کرد: همانطور که شهید سلیمانی بعد از شهادت راه گشایی کرد و تبدیل به یک مکتب شد، راه این شهیده عزیز و این دانشجو معلم نمونه ما هم یک راه جدید است او هم یک الگوی زنده برای تربیت معلم خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این شهید منحصر به هیچ کسی نیست و متعلق به کل این کشور و نظام است. پیام این شهید همان پیام شهید سلیمانی یعنی اتحاد حول دشمن است.

وی تاکید کرد: هرکه هستیم و به هر گروه و جناحی تعلق داریم در یک چیز نباید اختلاف کنیم و آن دشمن است. قاتل شهیده رحیمی همان قاتل سردار سلیمانی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شهیده رحیمی یکی از دانشجو معلمانی است که می‌داند راه اصلاح همه امور ما از اصلاح تربیت معلم می‌گذرد و می‌دانست محور همه تحولات خوب در جامعه معلمان هستند افزود: بعد از شهادتش هم دیدید حرف‌های او بسیار بیشتر از قبل شنیده شد و این راز شهادت است که انسان را بیش از هر زمان دیگری قیمتی می‌کند.

صحرایی خطاب به دانشجو معلمان حاضر در مراسم تاکید کرد: امروز "دشمن شناسی" خار چشم دشمن است و همه کار می‌کنند تا ما دشمن شناسی و درباره دشمن تحقیق نکنیم. اگر کسی می‌خواهد برای این شهیده مظلوم گریه کند باید گریه از سر شعور و نه احساس محض کند. گرچه گریه از سر احساس هم لازم است اما گریه از سر شعور یعنی اگر دشمن این شهید داعش است، داعش همان اسرائیل و آمریکا است.

به گزارش ایسنا، در همین لحظه دانشجو معلمان حاضر در جمع شعار "مرگ بر آمریکا" دادند و وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: کار این شهیده بزرگوار خیلی درس آموز بود. ببینید چه کرد، دنبال دفن شهید گمنام در پردیس نسیبه بود اما خودش راهش را باز کرد. ماموریتش را به همه ما گفت و امروز در کنار پیکر او عرض می‌کنیم که ای دختر نازنین، ما هم مدرسه به نامت خواهیم ساخت و هم با نامت معلم تربیت می‌کنیم و راهت را ادامه می‌دهیم. تو هم همانند سایر شهدا فرقان شدی. از کسانی که توهین می‌کنند می‌توان فهمید چه ارزشی داشتی. شهدا بعد از شهادت راه را باز می‌کنند. امیدوارم خداوند توفیق رهروی شهدا را به ما بدهد.

وی با طرح این سوال که چگونه یک ۲۰ ساله می‌تواند الگوی یک امت و معلمان شود، افزود: روح این شهید در درجات عالی است و مطمئنیم هر روز متعالی خواهد بود. به خانواده او تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم. پیش تر به پدر ایشان عرض کردم انتخاب شهادت توفیقی بزرگی و انتخاب از سوی خدا است که به هر کسی داده نمی‌شود. کسی که شهید می‌شود اگر جای دیگری بود در همان جا و همان لحظه از دنیا می‌رود اما خدا در جایی این افراد را از دنیا می‌برد که الگوی دنیا می‌شوند. این شهیده راه را برای آیندگان باز می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: با تمام وجود به داشتن چنین دانشجویانی افتخار می‌کنیم و این دانشجو معلم همان الگویی است که می‌خواهیم تربیت کنیم. با او عهد می‌بندیم که ای دانشجو معلم خوبم راهت ادامه خواهد داشت و این عهد ما با تو است. با خانواده تو عهد می‌بندیم که نخواهیم گذاشت نامت در خاک بماند.

به گزارش ایسنا، در این لحظه یکی از زنان حاضر در مراسم خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: «ما انتقام می‌خواهیم».
نظرات بینندگان