کد خبر: ۴۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

طبق آمار پزشکی قانونی، ۸۴ نفر در کرمان شهید شدند

وزیر کشور درباره وضعیت امنیتی کرمان گفت: دستگاه های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی کاملا بر موضوع اشراف دارند و مشکل امنیتی نداریم و وضع استان کاملا آرام و عادی است ضمن آن‌که ماجرا در حال تجزیه، تحلیل و بررسی است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا, احمد وحیدی صبح امروز ۱۴ دی ماه در حاشیه عیادت از مجروحان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در بیمارستان شهید باهنر ضمن تشکر از اقدامات سریع و خوب کادر درمانی اظهار کرد: طبق آمار پزشکی قانونی تاکنون، ۸۴ نفر در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، به شهادت رسیده اند.

وی با بیان این مطلب که ۲۸۴ نفر در این واقعه مصدوم شده اند، ادامه داد: تعدادی از مجروحان در بخش های ICU بستری هستند و حال عمومی آنها مناسب نیست و ممکن است در ساعات یا روزهای اینده تعداد شهدای این حادثه افزایش یابد. گفتنی است تعدادی از مجروحان سرپایی مداوا و ترخیص شده و در حال حاضر ۲۲۰ نفر در بیمارستان های شهر کرمان بستری هستند.

وزیر کشور افزود: حال عمومی تعداد زیادی از مصدومین حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان خوب است و برخی از آنها به عمل جراحی کوچکی نیاز دارند و بزودی مرخص می شوند.

وی با بیان این مطلب که کمبودی از لحاظ درمانی نداریم و وضعیت کاملا تحت کنترل است، تصریح کرد: وزیر بهداشت نیز شخصا در کرمان حضور یافته است و همه چیز برای کمک رسانی بسیج شده و از بیمارستان های دیگر کمک درخواست کردند و کار انجام شده است.

وحیدی در ادامه درباره وضعیت امنیتی کرمان نیز گفت: دستگاه های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی کاملا بر موضوع اشراف دارند و مشکل امنیتی نداریم و وضع استان کاملا آرام و عادی است ضمن آنکه ماجرا در حال تجزیه، تحلیل و بررسی است.

وی افزود: دو انفجار، شدیدالانفجار با موج شدید به همراه مواد شدیدالانفجار در بین مردم اتفاق افتاده است و این بمب ها ترکش و ساچمه داشتند که بخش اعظم صدمات وارد شده ناشی از همین ترکش‌ها و ساچمه ها بوده است که به سر عزیزان ما اصابت و منجر به شهادتشان شده است.

وزیر کشور بیان کرد: این حادثه بسیار تلخ و بزدلانه و مزدورانه ای بوده است که توسط تروریست‌هایی که از شهید سلیمانی می ترسیدند و امروز از هواداران و رهروانش می ترسند، اتفاق افتاده است و مردمی که به عزا و یاد سردار حاج قاسم سلیمانی آمده بودند را به شهادت رساندند و این نشان از عمق خباثت دشمنان است.

وی اظهار کرد: بی تردید به لطف عنایت الهی عاملان و حامیان این حادثه در قبضه قدرت دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ما گرفتار و سیلی محکمی دریافت خواهند کرد و بی تردید باید از خشم ملت ایران بترسند.
نظرات بینندگان