کد خبر: ۴۴۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶

خدا نگهدار شما باشد آقای گل‌محمدی

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس برای هفتمین بار در ۴ سالی که هدایت این تیم را بر عهده داشته، استعفا کرد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، بعد از تساوی پرسپولیس برابر مس رفسنجان که با عملکرد ضعیف سرخپوشان همراه بود، یحیی گل‌محمدی در نشست خبری به جای تحلیل مسائل فنی تیمش و قبول مشکلات تاکتیکی، برای چندمین بار به بهانه‌های تکراری روی آورد و در آخر هم برای هفتمین بار در چهار سال اخیر، اعلام کرد که تمایلی به همکاری با پرسپولیس ندارد؛ نکته‌ای که از بس در چند سال اخیر تکرار شده بعید است هواداران پرسپولیس این بار هم آن را باور کنند.

بهانه‌های یحیی برای کنارگیری چیست؟

او در اواسط نیم فصل به بهانه پرداخت نشدن آپشن قراردادهای پارسال، تمرینات تیمش را رها کرد و به دوبی رفت و بعد از آن هم ادعا کرد که قراردادی با پرسپولیس ندارد و حالا هم گفته است: "۳ ماه قبل با پرسپولیس فسخ کردم." از نظر قانونی مگر می‌شود یک مربی بدون قرارداد روی نیمکت یک تیم بنشیند؟ اگر فرض کنیم که لیگ ایران خیلی قانونمند اداره نشود و مربی بتواند بدون قرارداد روی نیمکت بنشیند، آیا در لیگ قهرمانان آسیا هم اینچنین است؟ گل‌محمدی که ادعا می‌کند با پرسپولیس فسخ کرده، در لیگ قهرمانان آسیا چطور روی نیمکت پرسپولیس نشسته بود؟

در قسمت هفتم سریال‌ استعفاهای گل‌محمدی، او در آخرین نشست خبری دلایل مختلفی را بر زبان آورد که حالا باید بخش‌هایی از آنها را  بررسی کنیم:

مشکلات زیاد

اگر مصاحبه‌های گل‌محمدی در چهار سال اخیر را مرور کنید، او بارها و بارها از کلمه "مشکلات" برای توصیف شرایط تیمش استفاده کرده و امسال هم در چند مصاحبه عنوان کرده که تیمش "مشکلات" فراوانی دارد اما هیچ وقت مصداق دقیقی برای این مشکلات به زبان نیاورده و کسی دقیقا نمی‌داند منظور او از به زبان آوردن این کلمه چیست.

قوانین به پرسپولیس ضربه زد

یکی دیگر از مواردی که گل‌محمدی در آخرین نشست خبری خود به آن اشاره کرد، قوانین فوتبال ایران است که احتمالا مربوط به همان قانون سقف بودجه می‌شود؛ قانونی که ابتدای فصل برای جلوگیری از هزینه‌های بی رویه باشگاه‌ها تصویب شد و سر و صدای زیادی ایجاد کرد. اگر ادعای باشگاه پرسپولیس مبنی بر رعایت ۱۰۰ درصدی این قانون حقیقت داشته باشد، آیا این موضوع باید دلیلی بر استعفای گل‌محمدی باشد؟ با این شرایط یعنی سرمربی پرسپولیس انتظار داشته باشگاه رسما قوانین مصوب فدراسیون فوتبال را دور بزند؟

هیچ نیم فصلی را به این سختی در خاطر ندارم

یکی دیگر از مباحث جالبی که گل‌محمدی به زبان آورده، شرایط سخت تیمش در نیم فصل گذشته است. سرمربی پرسپولیس می‌گوید: "یک نیم‌فصل سخت را گذراندیم. هیچ نیم فصلی تاکنون اینقدر به ما سخت نگذشته بود." منظور گل‌محمدی از بیان این جمله چیست؟ اگر سه بازیکن تاثیرگذار تیم دچار مصدومیت شدید شدند و فصل را از دست دادند، اگر مدیران باشگاه پرسپولیس مجبور به رعایت قانون بودند، اگر باشگاه نقل و انتقالات خوبی نداشته، اگر پرسپولیس در ابتدای فصل تدارک خوبی برای آماده‌سازی نداشت، گل‌محمدی الان باید اعتراض کند و استعفا بدهد؟ او البته اشاره جالبی هم به مشکلات پروازی تیمش می‌کند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که پرسپولیس در نیم فصل گذشته تمام سفرهایش را با پرواز چارتر انجام داده است.

بر کسی پوشیده نیست که گل‌محمدی از نظر فنی یکی از مربیان با دانش فوتبال ایران است که افتخارات ارزشمندی را هم به دست آورده و با این شرایط شاید بتوان گفت بهترین مربی ایرانی برای هدایت پرسپولیس است اما او خودش هم بهتر از هر کسی می‌داند که سریال استعفاهایش بیش از هر موضوع دیگری به تیمش ضربه است.

استعفاهایی که هیچ وقت رنگ واقعی نداشت و بیشتر جو رسانه‌ای برای ایجاد فشار هواداری بود. این بار هم گل‌محمدی شفاهی اعلام کرده کنار می‌رود اما نامه رسمی مبنی بر استعفا به باشگاه نداده که شاید اگر چنین بود، مدیران پرسپولیس این بار دیگر با استعفای او موافقت می‌کردند تا این سریال در قسمت هفتم به پایان برسد.
نظرات بینندگان