کد خبر: ۴۳۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

قیمت بیت‌کوین از ۴۵ هزار دلار عبور کرد

بیت کوین با یک افزایش قیمت ۱۵۴ درصدی در سال گذشته میلادی، بهترین عملکرد سالانه خود را از ۲۰۲۰ ثبت کرد و حالا به بالاترین رقم طی ۲۱ ماه گذشته یعنی ۴۵۴۸۸ دلار رسیده است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از رویترز، بیت کوین در روز سه‌شنبه برای اولین بار از آوریل ۲۰۲۲ به بالاتر از ۴۵ هزار دلار رسید. بزرگترین ارز مجازی دنیا ۲۰۲۴ را با خوش‌بینی نسبت به تصویب صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین آغاز کرد.

بیت کوین با یک افزایش قیمت ۱۵۴ درصدی در سال گذشته میلادی، بهترین عملکرد سالانه خود را از ۲۰۲۰ ثبت کرد و حالا به بالاترین رقم طی ۲۱ ماه گذشته یعنی ۴۵۴۸۸ دلار رسیده است. بیت کوین هنوز هم با رکورد ۶۹ هزار دلاری که در نوامبر ۲۰۲۱ به آن رسیده بود فاصله دارد.

ارزش ارز مجازی اتر که وابسته به شبکه بلاکچین اتریوم است، ۱ درصد افزایش یافته و به ۲۳۷۶ دلار رسیده است.

سرمایه‌گذاران منتظرند ببینند آیا مقامات آمریکا به زودی صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین را تصویب می‌کنند یا نه. این اتفاق بازار بیت کوین را برای میلیون‌ها سرمایه‌گذار بیشتر باز می‌کند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا طی سال‌های اخیر چندین درخواست برای راه‌اندازی این صندوق را رد و دلیل آن را آسیب‌پذیری بازار ارزهای مجازی در برابر تقلب اعلام کرده است. اما طی ماه‌های اخیر نشانه‌هایی از آمادگی مقامات آمریکا برای تصویب برخی از ۱۳ پیشنهاد برای راه اندازی این صندوق دیده شده و انتظار می‌رود این تصمیم در اوایل ژانویه گرفته شود.

افزایش احتمال کاهش نرخ بهره بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا هم به نفع ارزهای مجازی بوده و دورنمای تیره و تار بازارهای ارز مجازی را پس از ورشکستگی صرافی FTX و سایر شکست‌ها در کسب و کارهای ارز مجازی در ۲۰۲۲، روشن‌تر کرده است.

تحلیلگران عقیده دارند بازار ارزهای مجازی رشد قابل توجهی در سال جاری میلادی خواهد داشت.
نظرات بینندگان