کد خبر: ۴۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
قالیباف:

باید همه ابعاد رفتاری شهید سلیمانی تبیین شود

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید سلیمانی به معنای واقعی کلمه مردم عمل بود. مردم‌باوری غیرشعاری او پشت انبوهی از تصاویر و پوسترها پنهان شده و باید کارآمدی حاج قاسم به طور دقیق تبیین شود.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۲ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: فرا رسیدن سالروز شهادت سردار رشید اسلام، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌دارم.

وی بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی به معنای واقعی کلمه مرد عمل، کارآمد، شجاع، مخلص و محاسبه‌گر بود، اما در کنار این ویژگی‌های برجسته آنچه او را به طور ویژه متمایز می‌کرد، آن بود که کارآمد بود و می‌توانست راه‌ها را باز کند و در میدان عمل مشکلات را پشت سر بگذارد.

قالیباف با بیان اینکه آنچه در همه این سال‌ها کمتر به آن پرداخته شده است کارآمدی و توان حل مسأله آن شهید گرانقدر است، ادامه داد: حاج قاسم در میدان‌های مختلف پیروز بود و توانست امنیت و آرامش را برای مردم ایران رقم بزند. این پیروزی‌ها از محاسبه دقیق شرایط، پرهیز از شتاب‌زدگی و بی‌ملاحظگی، استفاده از توان مردم، واقع‌گرایی و باور عمیق به سنت‌های الهی برآمده بود.

وی افزود: حاج قاسم نه تنها یک الگوی نظامی کم‌نظیر بود که در زیست سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود نیز الگوی برجسته‌ای به شمار می‌رفت. شهید سلیمانی به دلیل باور عمیق به توان و اثربخشی مردم و باور به آرمان‌های اسلام و انقلاب، در همه ابعاد وجودی رشد کرد و رفتار او باید در تمام ابعاد به عنوان الگو تبیین شود.

حاج قاسم امروز در عین شهرت، گمنام است

رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حاج قاسم امروز در عین شهرت، گمنام است و در عین شناخته بودن، همچنان ناشناس است چرا که بسیاری از ابعاد وجودی وی از جمله ابعاد سیاسی و اجتماعی رفتارش و کارآمدی او در حل مسایل مغفول مانده است. مردم‌باوری غیرشعاری و خداباوری خالصانه او پشت انبوهی از تصاویر و پوسترها پنهان مانده است که جوانان و اندیشمندان انقلابی باید تبیین کارآمدی حاج قاسم و روش حل مسأله او را به صورت جهادی در دستور کار قرار دهند و حاج قاسم را آنگونه که واقعاً زندگی می‌کرد، به مردم نشان دهند.

وی در ادامه گفت: همچنین پیشاپیش ولادت حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام الله علیها، روز زن و روز ولادت حضرت امام خمینی (ره) را به عموم مردم ایران تبریک می‌گویم. مجلس یازدهم با تصویب قانون خانواده و جمعیت و اولویت دادن به خانواده و مادران در بهره‌مندی از امکانات کشور و همچنین تصویب کلیات قانونی برای حمایت از زنان و مادران ایرانی، پس از سه دوره معطلی در مجالس گذشته، تلاش کرد تا به وظیفه خود در قبال مادران، زنان و دختران ارجمند و سربلند ایرانی عمل کند.

قالیباف تاکید کرد: کشور ما زمانی قوی است که مادران ایرانی قوی باشند، ایران آنگاه سربلند است که زنان ایرانی در خانه، محیط کار و جامعه سربلند و مورد احترام و دارای فرصت رشد باشند و قانون نیز پشتیبان آنها باشد. ان شاء الله با تصویب نهایی قانونی برای ارتقای امنیت زنان، شاهد تحولی جدی در میزان مشارکت فعال مادران و زنان ایرانی در پیشرفت و توسعه کشور و قدرتمند شدن خانواده ایرانی باشیم.
نظرات بینندگان